با مامانمون کجا بریم؟

کانپست استور آبینه در باغ موزه‌ی هنر ایرانی

روز مادر یا تولد مامان که از راه می‌رسه، این برای همه سوال می‌شه که: «برای مامان چیکار کنیم که با پارسال فرق داشته باشه؟ چیکار کنیم خوشحال بشه؟»

و اینجاست که مجمع خواهرها و برادرها با پدر گرامی و حضور افتخاری خاله و دایی، برگزار می‌شه 🙂

البته احتمال اینکه مامانتون بخواد به زحمت و خرج نیوفتید رو %۱۰۰ تخمین می‌زنیم! ولی خب، کی دلش می‌آد روز مادر رو با یک مکالمه‌ی تلفنی یا سر زدن خشک و خالی به سر کنه؟ ما که در توانمون نیست.

پس پیشنهاد می‌کنیم برای تولد بعدی مامان یا برای یکی از چند روز مادر که هر کدومش طبق یه تقویم اعلام شده، دستشون رو بگیرید، ببریدشون بیرون و یه روز قشنگ رو براشون بسازید.

‌در این پست، ما چندتا از بهترین پیشنهادهای پیاده و زیباترین فضاهای شهر رو لیست کردیم تا برای اون روز خاص و یا اصلا هر موقعی از سال، بتونید با مامان‌هاتون بهش سر بزنید و خاطره‌ی خوبی برای خودتون و مامان، بسازید.‌

حال‌ و هوای همه‌ی این مکان‌ها برای مامان‌ها جذابه و حتما خوششون می‌آد. حتی یک سری‌هاش رو با مامان‌های خودمون امتحان کردیم و تیک نهایی رو گرفتیم!

بعضی از پیشنهادهای این پست شامل یک فضاست و بعضی‌هاشون ترکیب دو فضای قشنگ و نزدیک به‌همه.

راستی!

بیایید تفاوت روز مادر در تقویم‌های گوناگون رو یک بار برای همیشه مشخص کنیم!

  • روز مادری که از جانب سازمان ملل متحد اعلام شده، دومین یکشنبه در ماه مِی میلادی هست. برای سال ۲۰۲۳، دومین یکشنبه‌ی ماه می می‌شه ۱۴ مِی مصادف با ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲.
  • روز مادری که در ایران جشن گرفته می‌شه و بهش روز زن هم می‌گن، زادروز دختر پیامبر، یعنی حضرت فاطمه‌ست که برای امسال، می‌شه جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ یا ۱۳ ژانویه‌ی ۲۰۲۲.

بوتیک طاووسخانه

آدرس بوتیک طاووسخانه: خیابون کریمخان، بعد از پل کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۳۴، طبقه‌ی دوم

فضای آرامش‌بخش، موسیقی ملایم، برخورد خوب و گلچین لباس‌های خوش‌دوخت و زیبا، باعث می‌شه «طاووسخانه» در کریمخان رو توی این لیست بذاریم. شاید دلتون بخواد از اینجا برای مامان کادو بخرید یا بهتر، مامان رو ببرید تا خودش تصمیم بگیره. البته دور از ذهن نیست که آخرش با یک لباس خوب برای خودتون بیایید بیرون 🙂

کافه سرامیک و موزه‌ی سرامیک فرزانه

آدرس استودیو سرامیک فرزانه: شمال کاخ نیاوران، اول کاشانک، انتهای خیابان جهانشاهی، خیابان احمد جبلی، پلاک ۲۳

جدی جدی می‌شه گفت «موزه‌ی سرامیک فرزانه» که کافه‌ای برای بازدیدکنندگانش هم داره، از زیباترین فضاهای شهره که در محله‌ی نیاوران واقع شده.

اینجا یک موزه‌ی تعاملی و جدیده که با رویکردی مدرن، در جهت ترویج و حفظ هنر سرامیک بنا شده و یک فروشگاه هم داره که می‌تونید ازش کلی ظرف و لوازم دکوری زیبا بخرید که بعید می‌دونیم مشابهش، جای دیگه باشه.

زیبایی این فضا، رویکرد متفاوتش به سرامیک و همینطور صفایی که از وجود یه عالم گل و گیاه ناشی شده، باعث شد ما این فضا رو به عنوان پیشنهاد برای بیرون رفتن با مادرتون، مطرح کنیم.

سالن زیبایی پی بیوتی

آدرس سالن زیبایی پی: مجتمع تجاری اداری سانا، طبقه‌ی ششم، واحد ۶۰۲

هر سفر به آرایشگاه ممکنه یه روز کاری کامل طول بکشه؛ یک روز دشوار و بی‌تحرک که آخرش با گردنی که خشک شده، گوشی‌ای که باتری نداره و شکمی که قار و قور می‌کنه تموم می‌شه. اما لازم نیست همیشه اینجوری باشه!«سالن زیبایی پی بیوتی» در فرمانیه، رو برای این پیشنهاد می‌کنیم که روی تجربه‌ی مشتری کار کرده. وجود مبل‌های انتظار راحت، وجود یک کتاب‌خونه پر از کتاب و همینطور یک پذیرایی شامل چای و قهوه و شیرینی، می‌تونه اون روز کاری کامل رو خیلی خوشایندتر کنه و احتمال می‌دیم مادرتون هم از چنین خدماتی، لذت ببره!

فروشگاه آرتمن

آدرس فروشگاه آرتمن: اقدسیه، خیابون موحد دانش، نبش خیابان فیروزبخش، مرکز خرید آواسنتر، طبقه‌ی اول، واحد D۱

خیلی پیش می‌آد که نسبت به برندهای ایرانی، شک و تردید داشته باشیم و جمله‌ی «هیچی مثل جنس خارجی نمی‌شه!» از دهنمون نیوفته. حتی اگه این جمله تا حدودی درست باشه، «فروشگاه آرت‌من» در آوا پلت یا همون مرکز خرید آواسنتر، یک استثناست. کیفیت بالای ساخت و تنوع طراحی کفش‌ها که برای استفاده‌ی روزمره، روزهای بارانی، مهمونی و… مناسبه، دلیل انتخاب فروشگاه آرت‌من به عنوان یک از مقصدهای گشت‌وگذار با مامانه!

لابراتوار عطر نامی صنعتی

 آدرس کارگاه عطر نامی صنعتی: شیخ بهایی، برج‌های آ اس، پلاک پلاک ۲۸ 

کادوهای شخصی‌سازی‌شده، یه گزینه‌ی عالی برای هدیه دادن به افرادی هستن که برای ما خیلی عزیزن و حسابشون با بقیه جداست. حالا فکر کنید فضایی در شهر باشه که مطابق با سلیقه‌ و علایق اون فرد نازنین و عزیز، عطر مخصوص بسازه و اسمش هم اسم خود اون فرد باشه. این دقیقه کاریه که «کارگاه عطرسازی نامی صنعتی» در مجتمع آ.اس.پ، انجام می‌ده.

رستوران و پاپ‌آپ بوتیک هتل حنا

آدرس بوتیک هتل حنا: خیابون حافظ، خیابون نوفل لوشاتو، کوچه‌ی لولاگر، پلاک ۲

طراحی، طراحی، طراحی… «بوتیک هتل حنا» یک قُل از ساختمون‌های دوقلوی کوچه‌ی لولاگره معروفه و فرقش با همتای خودش، در اینه که حنا، بازسازی و به زیباترین شکل، مبله شده و اون یکی، نه. حالا بوتیک هتل حنا علاوه بر فضایی برای اقامت، یک رستوران جذاب برای fine Dining یا غذاخوری تشریفاتی و همینطور کانسپت استوری برای خرید پوشاک و لوازم منزل داره و روی هم رفته، یک بسته‌ی جذاب برای وقت‌گذرونی با مامان و کشف کردن طعم‌ها و اشیاء تازه‌ست.

بازار بهجت‌آباد

آدرس بازار روز بهجت‌آباد (بازار چینی‌ها): خیابون کریمخان زند، خیابون عضدی جنوبی (نام قدیم: خیابون آبان جنوبی)، ابتدای خیابون ارشد

برای خرید میوه‌های خاص و خواروبار خارجی، اولین جایی که به ذهن می‌رسه، بازار تجریش، با اون کوه میوه‌ها و سبزی‌های خاص وسط میدونشه. اما «بازار بهجت‌آباد» از اون هم ویژه‌تره. جایی که برای خرید چاشنی‌ها و خوراکی‌های آسیایی و میوه‌های چهار فصل، شبیهش در شهر پیدا نمی‌شه.

گشتن بین قفسه‌هایی که با نودل‌ها و ادویه‌ها و بامبول‌ها و محصولاتی از این دست پر شده، می‌تونه یک فعالیت دونفری عالی برای صبح پنج‌شنبه باشه.

آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند

آدرس بوتیک شیرینی شهرزاد شکوهی‌وند: الهیه، خیابون شریفی‌منش، پلاک ۲۱

وقتی پای شیرینی فرانسوی می‌آد وسط، «آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند» حرف اول رو می‌زنه؛ فضایی شیک و می‌شه گفت مینیمال که عطر خوش قهوه‌ی باکیفیت و شیرینی تازه درش چرخ می‌زنه. برای آغاز روز مادر، چه جایی بهتر از این کافه‌قنادی زیبا؟

پیاده‌گردی حوالی پارک لاله و بلوار الیزابت

دیدید مامان‌ها و مامان‌بزرگ‌ها یک سری خاطره‌ها رو توی پستوی ذهنشون ذخیره می‌کنن تا به وقتش، رو کنن؟ پارک لاله و بازارچه‌ی خوداشتغالی‌اش هم برای کمتر کسی خالی از خاطره‌ست. پیاده‌گردی در اون حوالی، کلی خاطرات و روایت‌های احتمالا ناگفته رو زنده می‌کنه و می‌تونه فعالیت خوبی برای ارتباط گرفتن با مامان باشه.

کافه جریان و کانسپت استور آبینه

آدرس باغ‌موزه‌ی هنر ایرانی: میدون تجریش، خیابون شهید دربندی (مقصود بیگ)، خیابون دکتر حسابی

باغ‌موزه‌ی هنر ایرانی جاییه که برای گردش صبحگاهی و عصرونه، ایده‌آله. مسیرهای آبی که از میون پارک رد شده، ماکت‌های برج آزادی و شمس‌العماره، نگارخانه، مغازه‌های متعدد صنایع دستی و سوغاتی و اشیاء منزل، همه و همه این فضا رو به یکی از معدود فضاهای تفریحی تهران تبدیل می‌کنه که کامل، در اختیار پیاده‌هاست.«کافه جریان» با اون دیوار معروفش که با تابلو پوشونده شده و «کانسپت استور آبینه» که محفل دوستداران مبلمان و ظروف آنتیک و عتیقه‌جاته، این بسته رو برای یک روز با مامان، تکمیل می‌کنه.

خانه‌ی حکیمی

آدرس فروشگاه لوازم منزل خانه‌ی حکیمی: خیابون دزاشیب به سمت نیاوران، پلاک ۵۸

یک کسب‌وکار ۸۰ ساله، قفسه‌هایی پر از لوازم کار دست و کلی قصه برای شنیدن! خانه‌ی حکیمی که از تولید لوستر کارش رو شروع کرده، جاییه که در اون شما و مامانتون، می‌تونید یک عصر کامل رو به گفت‌وگو و خرید بگذرونید.


این فهرست در آینده به‌روز‌رسانی می‌شه.

ولی تا اون موقع، شما بهمون بگید؛ اگر قصد کنید با مامانتون برید در سطح شهر گشت‌وگذار کنید، به کجاها سر می‌زنید؟

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما