راهنمای پیاده‌گردی‌های نوروز

احتمالا بیشتر ما ۱ فروردین رو به دیدن بزرگترهای خانواده و دوست و رفیق‌هامون اختصاص می‌دیم. برای همین اولین مسیر پیاده‌گردی، روز چهارشنبه، ۲ فروردین ساعت ۱۰ صبح روی وب‌سایت پیاده قرار می‌گیره. اما بیاید قبلش باهم مرور کنیم که پیاده‌گردی چیه؟ و چطوری می‌شه در نوروز با پیاده همراه شد؟

پیاده‌گردی نوروز پیاده چیه؟

پیاده‌گردی یه بازی بزرگ در دل شهره که امسال هشتمین سالیه که برگزار می‌شه؛ یه بازی برای ارتباط گرفتن با شهر، کنجکاوی در کوچه‌پس‌کوچه‌هاش و دیدن زوایای ناپیدای محله‌ها.

برنامه‌ی نوروز امسال پیاده چطوریه؟

امسال ۷ (۱+۶) مسیر پیاده‌گردی رو در چهارگوشه‌ی تهران طراحی و مشخص کردیم. این مسیرها، از ۲ فروردین ساعت ۱۰ صبح، یک روز در میون در وبسایت پیاده منتشر می‌شن. هر مسیری یه ویژگی و سبک خاص خودش رو داره تا با زاویه‌های جدیدی از شهر آشنا بشیم. در روز سیزده‌به‌در هم یه مسیر سورپرایزی داریم!

ثبت‌نام هم لازمه؟ باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟ و آیا مسیرها لید داره؟

خیر، شرکت در پیاده‎‌گردی رایگانه و نیاز به ثبت‌نام نیست. فقط لازمه به و‌بسایت پیاده به آدرس peeyade.com/1402 مراجعه کنید تا بتونید مسیرها رو با راهنمایی که داخلش هست، به صورت مستقل تجربه‌ کنید.

چجوری باید به ایستگاه اول هر مسیر برسیم؟

نحوه‌ی دسترسی به ایستگاه‌ها در اطلاعات مسیر نوشته شده. برای بیشتر مسیرها وسیله‌ی نقلیه عمومی مثل ایستگاه‌های اتوبوس یا مترو هم وجود داره.

باید با کی بریم؟ گروهی یا تنها؟

ما مسیرها رو بهتون معرفی می‌کنیم و شما می‌تونید تنها، و یا با هرکسی که دوست دارید تجربه‌شون کنید. اصلا ممکنه یکهو به خودتون بیایید و ببینید مسیر رو تنها شروع کردید ولی دارید  دسته‌جمعی و با پیاده‌گردهای دیگه تمومش می‌کنید! پس ممکنه توی مسیرها دوست پیدا کنید.

البته برای یک سری مسیرها، ما در کارت راهنمای ابتدا اون مسیر توصیه کردیم که برای امنیت خودتون و البته جذاب‌تر شدن گشت و گذارتون، با دوستانتون همراه بشید.

پیمودن هر مسیر چند ساعت طول می‌کشه؟

در کارت راهنمای هر مسیر، متوسط زمان لازم برای تجربه کردنش نوشته شده. بستگی به طول مسیرها و همینطور میزان کنجکاوی خودتون و اینکه چقدر در پیاده‌گردی ورزیده باشید، ممکنه از ۲ ساعت تا ۴ ساعت مشغول باشید.

آیا مسیرها رو با دوچرخه هم می‌شه طی کرد؟

بله! مسیرها طوری طراحی شده‌ان که می‌تونید با دوچرخه برید و تجربه‌شون کنید.

مسیرها مناسب معلولین هم هست؟

تمام سعیمون رو کردیم تا مسیرها برای معلولین هم مناسب‌ باشه. ولی باز هر مسیری که منتشر شد، کارت اطلاعتش رو چک کنید و توضیحاتش رو بخوانید.

آیا این مسیرها بعد از اتمام عید نوروز هم قابل دسترسی هستن؟

بله. هر مسیری که منتشر بشه روی وب‌سایت پیاده در دسترسه و می‌تونید هر روزی که وقت داشتید تجربه‌اش کنید؛ چه همون روز انتشار، چه در روزهای دیگه‌ی عید و چه بعد از اون! ولی خب کیف پیاده‌گردی به اینه که همون روز داغ داغ تجربه‌اش کنید 🙂


سخن آخر هم اینکه اگر مسیری رو تجربه کردید و خواستید ازش در صفحه‌ی شبکه‌های اجتماعی خودتون عکسی منتشر کنید، صفحه‌ی پیاده رو منشن کنید و از هشتگ #نوروزباپیاده استفاده کنید!

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما