/

لابراتوار عطر سازی نامی صنعتی

لابراتوار عطر سازی نامی صنعتی در آ.اس.پ

خلاقیت، نوبره. کم پیش می‌آد که فضای تازه‌ای در شهر باز شه که به خرید و خوراک محدود نباشه. در دنیایی که از یک طرف، تقریبا همه چیزش اختراع شده و از طرفی دیگه، مردمش مدام در جست‌وجوی تنوع و تازگی هستن، «تجربه» اون چیزیه که کسب‌وکارها رو خاص می‌کنه. لابراتوار و کارگاه‌های عطرسازی «نامی صنعتی»، کسب‌وکاریه که اهمیت تجربه رو به خوبی درک می‌کنه.

ولی کارگاه عطرسازی دیگه چجور جاییه؟

لابراتوار یا کارگاه عطرسازی رو نه با واژه‌ی «مغازه»، که با لفظ «فضا» وصف می‌کنیم. با گفتن کلماتی مثل مغازه یا فروشگاه، ذهن آدم سریع به بخش تموم کردن ماجرا و پرداخت، هدایت می‌شه و اون سفری که فرد از ورود به مکان تا خروج از اون طی می‌کنه رو نادیده می‌گیره.
کارگاه عطرسازی، فضاییه که در اون علاوه بر مهیا بودن یک سری عطرها و محصولات آماده، این امکان وجود داره که شما با توجه به گروه بویایی و نُت موردنظرتون، می‌تونید برای خودتون یا فردی که براتون عزیزه، عطر بسازید.

حالا منظور از گروه بویایی، سرد، گرم یا معتدل بودن عطره.

اصطلاح نُت در عطرسازی هم از واژه‌نامه‌ی موسیقی اومده. بذارید با مثال، معنیِ نُت در عطرسازی رو توضیح بدیم. 

وقتی که در عطرفروشی‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایش هستید و دارید عطرهای مختلف رو بو می‌کنید، حتما شده که فروشنده یک عطر رو با عناوینی مثل «شیرین»، «تلخ»، «چوبی»، «مرکباتی» و مواردی از این دست، توصیف کنه. حتی ممکنه خودتون این الفاظ رو به کار برده باشید. همین، می‌شه نُت عطر؛ یعنی بوی خاص یک ماده.

موادی که در ساخت اون عطر به کار رفته‌ان و آشنایی پیشین شما با اون‌ها، باعث می‌شن شما خودتون یک عطر رو با لفظ ادویه‌ای وصف کنید و یه عطر دیگه رو با لفظ چرمی. شما از قبل با رایحه‌ی چوب، وانیل، یاس، عود، لیمو و… آشنا هستید و همین مواد خوشبو هست که عطر شما رو می‌سازه.

عطر فاخر یا Fine Fragrance هم به عطرهایی گفته می‌شه که عصاره و ترکیبشون دست‌سازه و بسته‌بندی و نامگذاری‌شون، امکان شخص سازی شدن برای هر شخص رو ایجاد می‌کنه. پس بذارید لابراتوار عطرسازی نامی صنعتی رو به یک بوتیک حس‌فروشی وصف کنیم!

پس دیدیم که لابراتوار عطرسازی، جایی از جنس اون پیتزریاهاییه که اجازه می‌ده تاپینگ رو خودت انتخاب کنی؛ البته که از نظر بار احساسی و زمانی، پیچیدگی و هزینه، زمین تا آسمون با فرق دارن! در واقع نقش فرد در برگزیدن عطر در یک لابراتوار، پررنگ‌تر از وقتیه که عطر به صورت آماده خریداری می‌شه.

البته طبیعیه که کنار هم قرار گذاشتن هر رایحه‌ای با رایحه‌ی دیگه، الزاما نتیجه‌ی خوبی نمی‌ده و برای همینه که وقتی شما گروه بویایی و نت موردنظرتون رو انتخاب می‌کنید، با راهنمایی عطرسازها یا Perfumerهای لابراتوار، از بین آکوردهای گوناگون موجود، دست به انتخاب می‌زنید. آکورد، ترکیب دو یا چند ماده‌ست که سر جمع، بوی خوشایندی تولید می‌کنن، چرا که از زمینه‌ی بویایی یکسانی هستن و به قول خودمون، به هم می‌آن.

چرا به عطرهای از پیش ساخته شده قناعت نکنیم؟ چرا لابراتوار؟

بذارید این سوال رو با یه سوال دیگه پاسخ بدیم.

تا حالا شده ترکیبی از رنگ‌ها رو کنار هم ببینید و با خودتون بگید: «این رنگ‌ها من رو یاد دوستم، مهسا می‌اندازه» یا «اصلا رنگ‌های پاستلی یعنی نوزاد»؟

در این شرایط، یک رنگ، نام و خاطره‌ی یک فرد رو برای شما تداعی کرده. حس بینایی شما، رنگ رو دیده و شناخت حاصل از اون رو به خاطره‌ای که از پیش در ذهنتون ضبط و ذخیره شده، پیوند داده. این درهم‌تنیدگی حواس و خاطرات واقعا جالبه!

حالا نام این عطر‌های نامی صنعتی رو در نظر داشته باشید:

عطر بازار عربی، عطر خلیج، عطر بوشهر، عطر کلوت، عطر صحرا

عطر اردیبهشت، عطر ارکیده، عطر بهار نارنج

احساس می‌کنید که با خوندن این کلمات، یک سری حواس، تصاویر، بوها و خلاصه یک کیفیت خاص در ذهنتون تداعی شد؟

در لابراتوار شما می‌تونید با کنار هم قرار دادن روایح گوناگون، عطری منطبق بر ویژگی‌های شخصی و علایقتون بسازید و یا خاطره‌تون از یک فرد، یک شهر یا یک حس رو زنده کنید و همیشه پیش خودتون داشته باشید. دیگه فکر کنید برای مسافری که داره ایران رو ترک می‌کنه، یک عطر مخصوص به همین نام، چه بار عاطفی قوی به همراه می‌آره.

ما که ف بگیم شما تا فرحزاد می‌رید! پس از جانب ما همین بس که تجربه‌ی ساخت یک عطر شخصی‌سازی شده، ویژه‌ترین کادوی ممکنه!

علاوه بر این، کارگاه‌های عطرسازی در زمره‌ی سرویس‌های بوتیک به شمار می‌آن که قبلا حسابی بهش پرداختیم، اما به طور خلاصه، سرویس‌ بوتیک، از کسب‌وکارهایی برمی‌آد که غالبا به تعداد محدودی از مشتریان، خدمات تخصصی و بسیار باکیفیت در یک زمینه ارائه می‌ده و تجربه‌ای خاص و شخصی‌سازی‌شده برای فرد می‌سازه. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های عطرهای نامی صنعتی، دست‌ساز بودن و دقت و وسواس خاصی که برای ساختشون به کار گرفته می‌شه، هست.

توجه به جزئیات و مطمئن شدن از اینکه مشتری داره بهترین لحظات ممکن رو می‌گذرونه، از ویژگی سرویس‌های بوتیک به شمار می‌آد و این البته در قیمت خدمات هم منعکس می‌شه.

لابراتوار عطرسازی نامی صنعتی در مجتمع آ.اس.پ، چه حس و فضایی داره؟

دکور و فضاسازی اینجا، نشون می‌ده که با یک عطرفروشی معمولی طرف نیستید. چیدمان همین فضای جمع‌وجور، حسِ قایم شدن در راهروهای طبقه‌ی بالای خونه‌های قدیمی رو به آدم می‌ده.

تک‌تک اسباب چیده شده در کارگاه، نگاه رو به سمت خودشون جلب می‌کنن؛ بیشتر از همه، وان حموم گوشه‌ی مغازه که یه ساختارشکنی چشم‌گیر توی فضا ایجاد می‌کنه و حس رطوبت و خیسی رو القا می‌کنه. شیشه‌های یکدستِ پر شده از عطرهایی با آکوردهای مختلف و عطرهای از پیش ساخته‌شده که «کالکشن کلاسیک» نامی صنعتی خونده می‌شه هم روی میزی در میون مغازه، مرتب کنار همدیگه چیده شده‌ان. 

همه‌ی این‌ها روی هم، فضای چشمگیری در نبش یکی از راهروهای آ.اس.پ می‌سازه.

در بوتیک عطر نامی صنعتی، چه محصولاتی حاضر و قابل خریداریه؟

‌عطر «تهران، ۱۳۴۰»، عطر سن‌پترزبورگ، عطر اصفهان، عطر پاریس، عطر استانبول، عطر کردستان… همه‌ی این‌ها در کالکشن کلاسیک یا از پیش ساخته شده‌ی نامی صنعتی، موجوده.

توی این شعبه، خط عطرهای اختصاصی AMADEUS از علیرضا جی‌جی، رپر و بیت‌ساز معروف هم برای فروش وجود داره.

علاوه بر عطر، رایحه‌ی خانه (Home Diffuser) و مایع دست‌شویی هم به محصولات نامی صنعتی اضافه شده که می‌شه از همین شعبه‌ی آ.اس.پ تهیه‌شون کرد.

«ساخت ایران» بودن، هنوز راه داره تا در چشم مصرف‌کننده‌ی ایرانی که صدها مورد تجربه و خاطره‌ی بد رو پشت سر گذاشته،  یک ویژگی مثبت به حساب بیاد. ولی برندهای ایرانی هم با آزمون و خطا، دارن راه خودشون رو پیدا، و در مسیر تبدیل شدن به انتخاب همیشگی مصرف‌کنندگان پیشروی می‌کنن و نامی صنعتی، یکی از همین برندهاست.
برای خرید یک کادوی ارزشمند و معنادار برای خودتون یا عزیزتون، هدیه دادن تجربه‌ی ساخت عطر شخصی‌سازی شده در یک بوتیک عطر، ایده‌ی جالب و خلاقانه‌ایه. همچنین اگر دنبال کردن و استفاده از برندهای باکیفیت ایرانی جزئی از سبک زندگی شماست، بی‌شک تامین رایحه و عطر در این سبک زندگی، با برند نامی صنعتیه.


نشونی لابراتوار عطرسازی نامی صنعتی در تهران: راهروی همکف مجتمع آ.اس‌.پ، پلاک ۲۸

ساعت کاری لابراتوار عطر سازی نامی صنعتی: همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

برای دیدن محصولات نامی صنعتی و گرفتن حس محصولاتشون، می‌تونید به وبسایتشون سر بزنید: www.namisanati.com

نشونی صفحه‎ی لابراتوار عطرسازی نامی صنعتی در اینستاگرام: @namisanatiperfums

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما