/

کافه قنادی لویین

خرید شیرینی فرانسوی و قهوه از کافه قنادی لویین در ونک

کیه که هر هفته سر و کارش با میدون ونک نیوفته؟ مِیدونی که برای کار و کسب و قرار و خرید، مقصد خیلی از اهالی شهره. حالا چه خوب می‌شه که هر موزع از روز که از این میدون گذر می‌کنیم، بدونیم دقیقا چی، کجاست؛ مثلا اگر قندمون بیوفته یا گرسنگی حمله کنه، کجا می‌تونیم یه دقیقه آروم بشینیم و با یه شیرینی و نوشیدنی، حال خودمون رو جا بیاریم. در پاسخ به این سوال، آشنایی با «کافه قنادی لویین» یه جورهایی ضروریه!

لویین، یک کافه‌ شیرینی بیرون‌بره که بالاتر از میدون ونک واقع شده و رنگ و لعاب شیرینی‌های توی ویترینش، از بیرون مغازه هم چشم رو سمت خودش می‌کشه.

یک نگاه به اکلر و موس شکلات و تارت ودنیش‌های زیر شیشه که دسته‌دسته و مرتب سر جای خودشون نشسته‌ان، قشنگ معلوم می‌کنه که با شیرینی‌های دست‌ساز طرف هستیم. لویین کارگاه شیرینی‌پزی اختصاصی داره و شیرینی‌هایی که به مشتری ارائه می‌کنه، هر روز دونه به دونه حاضر می‌شن و این، چیزیه که لویین روش تاکید داره.

درباره‌ی خوراکی‌هایی که باید تازه تازه صرف بشن، مثل یک دنیش ترد یا شیرینی سنت اونوره‌ی پرخامه، همیشه این نگرانی وجود داره که گُل وقت میل کردنش گذشته باشه و شیرینی، تازه نباشه. درباره‌ی کافه قنادی لویین، این نگرانی خود به خود رفع می‌شه چرا که فقط شیرینی پخت روز که ۱۰ صبح حاضر می‌شه رو به فروش می‌رسونه.

شیرینی بدون قهوه، درست مثل پیتزای بدون نوشابه‌ست؛ اون صفای لازم رو نداره! لویین از قهوه‌های برشته‌کاری هایک استفاده می‌کنه که می‌تونید به صورت خنک (Iced) یا گرم سفارش بدید. حالا دیگه باید ببینید چی به حال و هواتون می‌خوره.

خرید شیرینی فرانسوی و قهوه از کافه قنادی لویین در ونک

چیزی که درباره‌ی لویین خیلی به کار می‌آد، ساعت کاریشه؛ لویین از ۷ صبح تا ۱۰ شب بازه و اینطوری، صبح زود که دارید به سمت کار و کاسبی می‌رید و شب‌های تعطیل که دارید از شب‌گردی در ونک و حوالی برمی‌گردید، می‌تونید از یک لیوان قهوه با نون یا شیرینی، لذت ببرید.

القصه، برای صبح‌های پرهمهمه‌ی کاری و برای عصرهای فارغ و رها، کافه قنادی لویین می‌تونه مقصد خوبی برای تهیه‌ی تمام نیازهای شیرینی-محورتون باشه.


نشونی قنادی لویین: بالاتر از میدون ونک، انتهای خیابون والی‌نژاد، پلاک ۲

ساعت کاری کافه لویین: همه روزه از ۷ صبح تا ۱۰ شب

نشونی کافه قنادی لویین در اینستاگرام: @luin.patisserie

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما