شیرینی‌فروشی وانیلا در اقدسیه

قنادی‌های باسابقه، دو دسته هستن؛ یا ظاهر نوستالژیکی دارن که باعث می‌شه دلمون بخواد دوباره و دوباره بهشون برگردیم، یا انقدر شکل و شمایل مدرن و تازه‌ای دارن که آدم اصلا فکر نمی‌کنه اینجا قدیمی باشه؛ یه نمونه‌اش، قنادی وانیلا که از سال ۱۳۸۹ مشغول به کاره.

وانیلا کارش رو با تهیه‌ی شیرینی فرانسوی و نون آغاز کرد و حالا در چند شعبه فعالیت می‌کنه و تا ماکتیل، قهوه، میان‌وعده و ناهار سبک رو هم ارائه می‌کنه.

وانیلای شعبه‌ی اقدسیه، اون جاییه که در این پست ازش صحبت می‌کنیم؛ جایی دنج و خوش‌ حس‌ و حال که برای گذروندن صبح یا عصری با دوستان، انتخاب خوبیه.

اگر دوست داشته باشید، می‌تونید خریدهاتون رو با خودتون به خونه ببرید یا همونجا توی شعبه بنشینید، یک نوشیدنی سفارش بدید و شیرینی، سالاد یا ساندویچتون رو نوش جان کنید.

اگر که تصمیم بر دومی شد، هم فضای بسته برای روزهای سرد یا برعکس، خیلی گرم فراهمه و هم فضای باز و در جوار گل و گیاه. در محله‌ی اقدسیه که بیشتر رفت‌وآمدها با ماشین صورت می‌گیره و مجالی برای پیاده‌روی نیست، وجود فضایی برای درنگ و تماشای شهر، افزونه‌ی خوشایندی به این کافه‌ قنادیه.

فضای نشستن کافه و شیرینی‌فروشی وانیلا در اقدسیه
فضای نشستن کافه و شیرینی‌فروشی وانیلا در اقدسیه

حالا ببینیم در شعبه‌ی اقدسیه‌ی کافه وانیلا، چی پیدا می‌شه…

وانیلا در زمینه‌ی کیک تولد، یک بازیگر کلیدیه؛ از کیک‌های سفارشی که بگذریم، همیشه چند مورد کیک آماده در ویترین وانیلا پیدا می‌شه. دیگه ببینید سلیقه‌تون چی می‌گه؛ موس شکلات؟ رد ولوت؟ کیک خامه‌ای رنگین کمان؟

شیرینی‌های سبک با خمیر هزارلایه (Puff Pastry) در کنار چند نوع دسر فرانسوی، پای و تارت، چیزکیک، کوکی و ماکارون، انتخاب‌هاییه که می‌تونید همون موقع با یک نوشیدنی گرم مثل دمنوش سیب و دارچین، لاته‌ی زنجبیل و عسل یا چای ماسالا، جورش کنید و خودتون رو بهش مهمون کنید.

اگر که گذری دارید عبور می‌کنید و برای خونه خرید می‌کنید، قرص‌های نونی که در قفسه چیده شده، حتما توجهتون رو جلب می‌کنه.

اگر از قبل اهل نون خمیر ترش‌ هستید که هیچ، اگر هم نیستید، یه چیزی مثل هفت غله یا نون گردو و عسل، برای شروع انتخاب خوبیه. از خوبی‌های نون‌های خمیر ترش اینه که فرآوری شده نیست، هضمش راحت‌تره و به طور کلی، مواد مغذی بیشتری داره که بهتر جذب می‌شه. پس پیشنهاد می‌کنیم امتحان کردنش رو بذارید توی برنامه!

یادتون باشه، اوایل پست گفتیم که برای تامین وعده‌های مختلف و میان‌وعده‌ها هم می‌تونید روی وانیلا حساب کنید. اگر که وقت ناهار گذرتون به اقدسیه افتاده، پیشنهادات ساندویچ و سالادی در منوی وانیلا هست که می‌تونه کارتون رو راه بندازه؛ مثل ساندویچ مرغ و پیاز کاراملی، ساندویچ نان چاپاتا با رست بیف، سالاد کینوا و سالاد اسفناج. علاوه بر اون، وانیلا برای صبحانه، هم نیمرو و املت داره، هم کروک مادام (ساندویچ فرانسوی، شامل بیکن و تخم مرغ و پنیر چدار) و مافین انگلیسی که جدیدا داره در منوی کافه‌ها رخ نشون می‌ده.

سر جمع، می‌تونیم بگیم که شعبه‌ی اقدسیه‌ی وانیلا، فضای کارراه‌اندازیه که با فراهم کردن محیطی زیبا و آروم و به پشتوانه‌ی بیشتر از یک دهه تجربه، می‌تونه اوقات خوشی رو براتون رقم بزنه.


نشونی کافه قنادی وانیلا: اقدسیه، خیابون فیروزبخش، پلاک ۷

ساعت کاری شیرینی‌فروشی وانیلا، شعبه‌ی اقدسیه: همه روزه از ۹ صبح تا ۹ شب

منوی آنلاین وانیلا رو هم از اینجا می‌تونید ببینید.

نشونی صفحه‌ی کافه قنادی وانیلا: @vanillapastry.ir

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما