کی گفته عکس‌ها بو ندارن؟! از همین عکس‌های این مطلب ما بوی نون تازه بلند می‌شه! بوی نونی که تو لواسونی بلند میشه که برای خیلی از ما تهرانی‌ها،‌ حکم پناه رو داره. ما هم چون زیاد از بیکری‌ها حرف می‌زنیم، یه سری به لواسون زدیم تا یکی از بهترین کافه‌بیکری‌ها رو پیدا کنیم و یه سری بهشون بزنیم: کافه نان نونا!

همونطور که گفتیم لواسون یکی از اولین مقصدهایی که وقتی هوس عوض کردن آب‌وهوا می‌کنیم، می‌ریم سراغش. لواسون آخر هفته به یه شهر پویا و پرتکاپو تبدیل می‌شه که میزبان خیلی از تهرانی‌هاست. کافه‌های لواسون هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارن! و اخیرا هم «کافه نان نونا» پاتوق خیلی از تهرانی‌ها و اهالی لواسون شده. ما نونا رو یکی از بهترین کافه‌بیکری‌های تهران برای تهیه‌ی نان آرتیزان و شیرینی می‌دونیم که اتفاقا با تکیه بر روش‌های سنتی و نه با ماشین‌آلات صنعتی به پخت نون می‌پردازه.

کافه نونا توسط دوتا خانم اداره می‌شه، یه کافه که قفسه‌هاش پر نون تازه‌ست و دکور بوهمینش خیلی به حال‌هواش می‌خوره. خانم‌های موسس این کافه، نونا رو به عنوان یک کافه‌نان راه‌اندازی کرده‌ان، نون‌هایی که سبکشون آرتیزانه و کاملا به روش‌های دست‌ساز و سنتی پخته می‌شن.


برای دیدن سایر پیشنهادات صبحانه‌ی پیاده، فهرست کافه‌ها و رستوران‌هایی با صبحونه‌ی خوب رو یه نظر ببینید.

 همه‌ی نون‌ها توسط دست فراوری و شکل داده می‌شن و مواد نگهدارنده‌ای ندارند. اینطوری نون‌ها تاریخ مصرفشون یک‌روزه‌ست و تازه‌‌ی تازه سرو می‌شن و حتی اگر توی فریزر هم برن، تا تُست بشن مثل روز اولشون می‌شن.

محصولات کافه نونا متنوعه، درست همون‌چیزی که یه پیاده‌ای می‌خواد! پس اینجا هم از تازگی محصولات باید مطمئن بود و هم از اینکه منو تنوع داره و دستمون تو انتخاب بازه. تو کافه نون نونا انواع نون‌هایی بر پایه خمیر ترش، نون‌های خمیر هزارلا، اسنک و صبحونه که از ساعت ۸:۳۰ صبح سرو می‌شه، و شیرینی خشکی که با قهوه‌های اینجا ترکیب خوبی رو می‌سازن.
هم می‌شه نون و شیرینی‌ها رو همراه قهوه‌ها به‌صورت بیرون‌بر گرفت و برد رو به یه منظره قشنگ لواسون زد به بدن، و هم می‌شه صبحونه رو اینجا خورد و بعد راهی شد.

جلوی در کافه میز چیده شده، در طبقه همکف و جلوی پیشخوان و طبقه بالا هم چندتا صندلی و پالت برای نشستن و فوتبال دیدن فراهمه. حتی می‌شه بوردگیم‌ هم بازی کرد!

همه‌ی این‌ها نونا رو به یه کافه نونوایی و بیکری خوب در لواسون تبدیل کرده که هم اهالی شهر از بودنش لذت می‌برن هم کار تهرانی‌ها رو در لواسون راه می‌اندازه.


نشونی کافه نان نونا: بزرگراه شهید بابایی، جاده لشگری، لواسان، بلوار امام خمینی، کمربندی شهید رجایی

نشونی صفحه‌ی کافه نان نونا در اینستاگرام: noona_bakery 

ساعت کاری کافه نان نونا: هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۱شب.

تلفن کافه نان نونا: ۲۶۵۴۷۳۴۲

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما