کافه کاربن در ایرانشهر؛ از کافه‌های حیاط‌دار تهران

کاربن یادتونه چی بود؟ برای بچه‌درس‌خون‌های دهه‌ی هفتاد، کاربن یه لوازم‌التحریر جذاب بود که کاربرد خیلی جالبی داشت. یه کاغذ که یک طرف اون با مرکب خشک‌شده پوشونده شده بود و برای کپی‌برداری استفاده می‌شد. حالا کافه کاربن هم دقیقا با این ایده میشه تعریفش کرد. جایی که فقط یه کاربرد نداره، هم کافه‌اس و هم فضای کار. بن و ریشه‌ی کار رو میشه در این فضا دید!

کافه کاربنی‌ها جمعی از بچه‌های معماری و شهرسازی هستن که حدود ۱۰ سالی می‌شه که باهم مشغول کارن و حالا اینجا رو خودشون طراحی و بازسازی کرده‌ان. کاربن رو می‌شه جزو کافه‌های چند منظوره دسته‌بندی کرد که کاربردهای متفاوتی داره؛ از برگزاری رویدادهای اجرای زنده موسیقی و دورهمی‌های دوستانه تا کار و مطالعه.

خلاصه که بین لیگ قهرمانان کافه‌های محله‌ی دوست‌داشتنی ایرانشهر که بیشترشون برای دورهمی و قرار مناسب هستن، جای کافه‌ای که بیشتر مناسب کار کردن باشه خالی بود تا اینکه کافه کاربن وارد عرصه شد.

خلاصه برای افرادی که دورکار و فریلنسر هستن و دوست دارن در مرکز شهر فضایی رو داشته‌باشن تا بتونن طراحی، تحقیق، برنامه‌نویسی یا در بازارهای مالی معامله کنن، طبقه‌ی بالای کافه کاربن و البته صندلی‌های توی حیاط در زمان‌های خلوتی کافه انتخاب مناسبه.

در طبقه‌ی بالای کافه کاربن که به چند اتاق تقسیم شده، هرکسی حریم شخصی خودش رو داره؛ با میز و صندلی و لاکر و اتاق استراحت و تنفس میون کار کردن. فضای کار اشتراکی کاربن چشم‌اندازهای دورتری رو هم می‌بینه تا بتونه میزبان استارتاپ‌ها باشه و حتی مثل یک شتاب‌دهنده عمل کنه.

‌اگر بخوایم درباره‌ی فضای کار اشتراکی کاربن بیشتر توضیح بدیم، باید بگیم که این فضا به صورت روزانه و ماهانه قابل اجاره‌ست و میزهای روزانه در صورت رزرو هفتگی و ماهانه شامل تخفیف می‌شه. همه‌ی استفاده‌کننده‌های فضا هم از امکانات خود کافه هم به صورت ویژه برخوردار می‌شن. امکانات اتاق‌های کار شامل کمد و کشوی اختصاصی، اتاق جلسه به ساعت مشخص، تراس، آشپزخونه و فضای استراحت اختصاصیه. البته که چنین فضایی در بسته‌ی مخصوص کار کردنش، وای‌فای رو هم لحاظ کرده که از هات اسپات کردن اینترنت گوشی خلاصمون می‌کنه!

حالا بریم سراغ منوی کافه.

منوی کافه  کاربن در نگاه اول، نوشیدنی‌های خیلی جالبی داره، مثل ماکتیل درخت شاه‌توت، اسموتی بهار، ماکتیل انرژی کاربن و بابل آمریکانو که همه‌شون گزینه‌های باحالین و در کنار میان وعده‌های کاربن ترکیب‌های خوبی رو می‌سازن.

یک مورد مثبتی که در منوی کاربن به چشممون خورد، ارائه‌ی بسته‌های اقتصادی صبحونه بود که برای وقتی که دارید می‌رید سر کار ولی وقت نکردید تو خونه صبحونه بخورید و خودتون رو برای روز آماده کنید، مناسبه.

فضای حیاط کاربن هم برای خستگی در کردن بعد از سر کار و قرار عصرگاهی با دوست‌ها فضای دنجی به حساب می‌آد. به همین خاطر اگر در شهر دنبال جایی هستید که پاسخگوی نیازهای گوناگونتون باشه، کافه کاربن یه فضای جذاب در مرکز شهره.


نشونی کافه کاربن در تهران: خیابان ایرانشهر، کوچه‌ی جمیله شیخی (برنای سابق)، پلاک ۱۳

ساعت کاری کافه کاربن: همه روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب

نشونی صفحه‌ی کافه کاربن در اینستاگرام: @cafe_karbon

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما