ارادت ما پیاده‌ای‌ها به عباس‌آباد ثابت‌شده‌ است! و هر سری به عباس‌آباد می‌زنیم، با دست پر برمی‌‌گردیم. این سری رفتیم سراغ «کافه اِران» این خیابون؛ همون کافه نقلی و قشنگی که توسط سه‌تا دوست کافه‌باز و کافه‌گرد، راه افتاده بود. شما هم وقتی می‌شنوید که صاحبان کافه خودشون اهل کافه‌گردی هستن، ته دلتون روشن نمیشه که با چه جای دلنشین و مطمئنی طرف هستید؟

  ‏بعد از چاق سلامتی و صحبت با بچه‌های کافه، فهمیدیم که اِران برای صبحونه و میان‌وعده‌هاش، حسابی برنامه چیده. حالا بذارید بگیم چه جوره: برای صبح‌هایی که تا آب جوش بیاد و نون داغ بشه دیرتون می‌شه، کافه اِران هر روز یک سری پیشنهادهای چاشت و صبحانه‌ رو حاضر و آماده داره تا سریع یدونه‌اش رو بردارید و دوباره بزنید بیرون.

حالا می‌تونید این وعده‌های چاشت که شامل ساندویچ و سیمیت و کروسان و… می‌شه رو بذارید برای ناهار یا شام و خلاصه خیلی کاربردیه. باید بگیم که هر موقع خواستید روی صبحونه‌تون یک لیوان قهوه هم بگیرید، قهوه‌تون با ۱۵ درصد تخفیف حساب می‌شه.

داخل کافه اران جای نشستن هست و در بیرون و فضای باز مقابل کافه هم میز و صندلی‌هایی چیده شده. اینطوری ما اران رو در دسته‌ی کافه‌های پیاده‌رو (Sidewalk Cafes) جای می‌دیم. یعنی کافه‌هایی که برای تماشای شهر مناسب هستند. و چه خیابونی بهتر از عباس‌آباد برای تماشا کردن!

برای دیدن سایر پیشنهادات صبحانه‌ی پیاده، فهرست کافه‌ها و رستوران‌هایی با صبحونه‌ی خوب رو یه نظر ببینید.

 کافه اِران برای خودش برنامه‌ها و فرهنگ جالبی داره. حالا این بار، فهمیدیم که این برنامه‌ها گسترده‌تر هم شده؛ مثلا در نظر گرفتن ۵ درصد تخفیف برای کسانی که لیوان شخصی خودشون رو به‌جای لیوان‌های کاغذی استفاده می‌کنند، یکی از این برنامه‌هاست. حالا اون مقدار تخفیف هم یه جا، ذخیره و صرف کاشت درخت می‌شه. علاوه بر این‌، اِران باشگاه مشتریان هم داره. اینطوری درصدی از مبلغ هر سفارش برای سفارشات بعد، ذخیره می‌شه که این خیلی خوبه.

‏‎یکی دیگه از برنامه‌های اِران، آموزش دادن مخاطب‌هاشون درباره یک سری اصطلاحات مربوط به قهوه‌ست که در صفحه اینستاگرامشون به چشممون خورد و برامون جالب بود. ‌ در مجموع، باید بگیم که اِران یکی از اون کافه‌های بیرون‌بره که می‌شه درگیر و دار روزهای کاری یا صبح‌های آروم روز تعطیل روش حساب کرد.  پس دفعه بعد که داشتید از خیابون بهشتی (عباس‌آباد) رد می‌شدید یا محل‌کارتون در این قلب شلوغ اداری و کاری تهران بود و دلتون هوای میان‌وعده و صبحونه بین کار کرد، می‌تونید یه سر یه اِران بزنید.


نشونی کافه اران در تهران: خیابون بهشتی، بین خیابون‌های اندیشه و داریوش، پلاک ۹۸

ساعت کاری کافه اران: هر روز از ساعت۷ صبح تا ۱۲ شب. (روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح)

نشونی صفحه‌ی کافه اران در اینستاگرام: eran_cafe

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

Recent Posts

قسمت اول پادکست رادیو پیاده: موزه‌ی هنرهای معاصر

موزه‌ای تو محله‌ی امیرآباد و خیابون کارگر هست که شماری از ارزشمندترین آثار دنیای هنرهای…

3 هفته ago

مسیر پیاده‌گردی تهران-هالیوود

لاله‌زار از اولین خیابون‌هایی بوده که توی دوره‌ی حکومت ناصرالدین‌شاه قاجاری ساخته می‌شه و به…

1 ماه ago

در مسیر هنر مدرن تهران

قدم گذاشتن جای ردپای هنرمندان پیشرو هنر معاصر تهران، از منصور قندریز تا کامران دیبا…

1 ماه ago

از خانه‌ی نیما تا باغِ امیرتیمور

نجواهای شاعرانه‌ی خالق «شعرِ نو» و روایتی تراژیک از صاحب‌آوازِ «الهه‌ی ناز»، باغ‌هایی برای ییلاق…

1 ماه ago

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش…

2 ماه ago

از پارک امین‌الدوله تا کاباره‌ی رنگین‌کمان

ز بوی پیچ امین‌الدوله تا رنگ‌های نئونی پیست رقص، از فضای فراغتی و خصوصی عصر…

2 ماه ago