Categories: خوراک

اغذیه‌ی ارمنی موسیو یقو

کسی نیست که طعم ساندویچ‌های ارمنی زیر زبونش رفته باشه و یادش نمونده باشه. ساندویچ‌هایی توی نون بولکی، که یا پرسی یا لای کاغذ سرو می‌شن و همیشه دورچین‌های خوشمزه‌ای هم دارن. اغذیه‌‌فروشی خونگی «موسیو یِقو» در قلب اداری شهر، یه اغذیه‌فروشی خانوادگیه که غذاهاش توسط مادام پخته و توسط موسیو فروخته می‌شه. بریم ببینیم این رستوران چه ویژگی‌هایی داره…

اونطور که متوجه شدیم، غذاهای منو با دستور پخت خونگی ارمنیان ایران تهیه می‌شه و به گفته‌ی خودشون، قصد دارن آدم‌های بیشتری رو با دست‌پخت و فرهنگ ارامنه‌ی ایرانی آشنا کنن.

اون بار اولی که سراغ موسیو یقو رفتیم، یک غذافروشی نقلی و بیرون‌بر در هفت تیر بود. اما وقتی برای بار دوم رفتیم پیششون، با یک فضای بزرگ‌تر، و با جای مناسب نشستن مواجه شدیم. میزهای چوبی که با رومیزی‌های چهارخونه‌ی قرمز و سفید پوشیده شده و اسم غذاها با گچ روی یک تخته سیاه نوشته شده. روی هم رفته، یک فضای دنج، صمیمی و راحت.

منوی اغذیه فروشی دو بخش اصلی داره؛ پیتزا و ساندویچ. تو بخش ساندویچ می‌شه تنوعی گسترده‌ای از ساندویچ‌ها، از کتلت – که غذای محبوب اون‌هاییه که پای ثابت این اغذیه‌فروشی هستن – و ژامبون تا استیک و مرغ گریل رو پیدا کرد. بخش پیتزا رو هم پیتزاهای چرب و نرم ایرانی تشکیل می‌ده که یه جورهایی باهاشون بزرگ شدیم. اگر پیتزای ایرانی رو با هیچ چیز عوض نمی‌کنید، حتما راسته‌ی پیتزافروشی‌های عباس‌آباد براتون جذابیت داره!حالا علاوه بر این غذاها که پای ثابت منو هستن، همیشه روی یک تخته سیاه دیگه که دم در مغازه آویزونه، غذاهای مخصوص روز هم یادداشت شده. اگر یک روز از خیابون جم رد می‌شدید و دیدید روی تخته نوشته دلمه‌ی برگ مو، اصلا درنگ نکنید و برید تو 🙂

یک سری غذاهای اغذیه‌ی موسیو یقو رو می‌شه پُرسی تهیه کرد؛ مثلا شنیتسل، کتلت و خوراک زبان که همگی با سایدِ سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌آن. از اونجایی که اغذیه‌ی موسیو یقو در مرکز شهر و حوالی مطهری که پر از اداره‌جاته واقع شده، به نظر می‌رسه که این ساندویچ‌های کارراه‌بنداز و غذاهای پرسی، می‌تونه کار ناهار شرکت رو هم راه بندازه. کلا این امکان وجود داره که سفارش یه عالم غذا رو به موسیو یقو بدید و خودتون رو از آشپزی آسوده کنید.

اگر تو مرکز شهر دنبال یه اغذیه‌فروشی خونگی و ارمنی هستید یا محل کارتون اون طرف‌هاست، موسیو یقو راست کار خودتونه.


نشونی صفحه‌ی اغذیه‌ی موسیو یقو در اینستاگرام: @musio_yegho

نشونی اغذیه‌ی موسیو یقو در تهران: خیابان مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، خیابان لطفی، پلاک ۱۳۴

ساعت کاری اغذیه‌ی موسیو یقو: شنبه تا پنجشنبه از ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۱ شب و جمعه از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

Recent Posts

قسمت اول پادکست رادیو پیاده: موزه‌ی هنرهای معاصر

موزه‌ای تو محله‌ی امیرآباد و خیابون کارگر هست که شماری از ارزشمندترین آثار دنیای هنرهای…

3 هفته ago

مسیر پیاده‌گردی تهران-هالیوود

لاله‌زار از اولین خیابون‌هایی بوده که توی دوره‌ی حکومت ناصرالدین‌شاه قاجاری ساخته می‌شه و به…

1 ماه ago

در مسیر هنر مدرن تهران

قدم گذاشتن جای ردپای هنرمندان پیشرو هنر معاصر تهران، از منصور قندریز تا کامران دیبا…

1 ماه ago

از خانه‌ی نیما تا باغِ امیرتیمور

نجواهای شاعرانه‌ی خالق «شعرِ نو» و روایتی تراژیک از صاحب‌آوازِ «الهه‌ی ناز»، باغ‌هایی برای ییلاق…

2 ماه ago

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش…

2 ماه ago

از پارک امین‌الدوله تا کاباره‌ی رنگین‌کمان

ز بوی پیچ امین‌الدوله تا رنگ‌های نئونی پیست رقص، از فضای فراغتی و خصوصی عصر…

2 ماه ago