/

کافه و برشته‌کاری تی دی اس

کافه و برشته‌کاری تی دی اس در خیابان حافظ؛ جایی برایت عامل دوستداران قهوه

به تجربه ثابت شده که افراد، روی طیفی از قهوه‌خوری پراکنده‌ان؛ یک سر طیف، اون‌هایی هستن که قهوه اصلا و ابدا نوشیدنی مورد علاقه‌شون نیست و مثل خسرو شکیباییِ فقید در فیلم کاغذ بی‌خط می‌گن: «فقط چای!»، اون سر طیف هم قهوه‌بازهای حرفه‌ای‌ هستن که امتحان کردن برشته‌کاری‌ها و کافه‌های تازه و البته باکیفیت و سطح بالا جزء مراسم‌های هر ماهشونه، کلی فکت و نکته درباره‌ی قهوه تو ذهنشون ذخیره کرده‌ان و در منزل هم، دم و دستگاه آماده‌سازی قهوه‌شون تکمیله.

دم‌آوری قهوه‌های نسل سوم در کافه تی دی اس

برای اون سر طیفی‌ها، پیشنهادمون اینه که یه سر به «کافه و برشته‌کاری تخصصی تی دس اس» بزنن؛ نوبر خیابون حافظ تهران در تابستون ۱۴۰۱.

کافه و برشته‌کاری TDS در خیابان حافظ
کافه و برشته‌کاری تی دی اس در خیابان حافظ

کافه و کارگاه برشته‌کاری تی دی اس با فضای مینیمال و مدرنش، بنا رو بر این گذاشته که به نوشیدنی‌های بر پایه قهوه‌های تخصصی بپردازه. تا امروز، قهوه‌های دمی تخصصی (Specialty) در منوی این کافه قرار داشته و بعد از این هم قراره با اضافه شدن قهوه‌های تک‌خاستگاه و تخصصی بیشتر، تنوع منو بیشتر شه، تا اینطوری تبدیل بشه به یه پاتوق و Hub برای قهوه‌خورهای حرفه‌ای.

کافه و برشته‌کاری تی دی اس در خیابان حافظ؛ جایی برایت عامل دوستداران قهوه

کلا اگر اسم مکان‌ها و فضاهای مختلف در شهر، بادقت و سر حوصله انتخاب شده باشه، می‌تونه علت به‌وجود اومدن اون فضا و پیام اصلیش رو برسونه. حالا عنوان این کافه، یعنی «تی دی اس»، یعنی چی؟

اول فکر کردیم معیار انتخاب اسم، میزان TDS در آب بوده که مخفف Total Dissolved Solubles (میزان مواد جامد محلول در آب) هست. این اصطلاح در حرفه‌ی دم‌آوری قهوه خیلی به کار می‌ره و به معنی سطح عصاره‌گیری هست. وقتی با آبِ در حال جوش، عصاره‌ی قهوه رو می‌گیرید، یک میزانی از قهوه خودش رو به لیوان شما می‌رسونه. همین میزانِ عصاره‌ی قهوه‌ای که در نهایت استخراج می‌شه، تی دی اسِ قهوه‌ست.

حالا این قصه سر دراااازی داره. برگردیم سر اسم کافه.

کافه و برشته‌کاری تی دی اس (کافه TDS)
دم‌آوری قهوه‌های دمی موج سوم

با بچه‌های TDS که صحبت می‌کردیم، بهمون گفتن که «TDS» علاوه بر اون موردی که بالا توضیح دادیم، یه اصطلاح پزشکی در آلمانه. به این معنی که اگر روی دارویی این اصطلاح نوشته شده باشه، یعنی این که اون دارو باید روزی سه بار مصرف بشه. خب برای خیلی از ما، قهوه، همون داروییه که ۳ بار نوشیدنش در روز لازم و حتی از لحاظ پزشکی مفیده.

قهوه‌های دمی نسل سوم
قهوه‌های دمی نسل سوم

در صحبت با بچه‌های TDS، اشتیاقشون به قهوه و اطلاعاتشون درباره اون، برامون خیلی جالب و نشاط‌آور بود، پس اگه سوالی درباره تفاوت خاستگاه‌های دونه قهوه، درجه‌ی آسیاب لازم برای نوشیدنی مورد نظرتون و انواع دم‌افزارها داشتید، اون‌ها خوشحال می‌شن کمکتون بکنن.

دستگاه‌های برشته‌کاری کافه‌ی تخصصی تی دی اس
دستگاه برشته‌کاری و رُست قهوه
خرید کیف خنک و گرم نگهدارنده‌ی قهوه، دم‌افزار، تراول ماگ، کمکس، کتری قهوه‌ دمی و استامپ قهوه از کافه و برشته‌کاری تخصصی تی دی اس
خرید دم‌افزار، تراول ماگ و کیف حافظ دما از کافه تی دی اس

در ضمن، اگر شما هم از اون دسته شهروندانی باشید که قهوه‌تون رو خودتون توی خونه آماده می‌کنید، می‌تونید از فروشگاه TDS خطوط مختلف قهوه بر اساس ذائقه‌تون و دم‌افزارهای مختلف رو تهیه کنید.

خلاصه که اگر قهوه‌دوست و قهوه‌باز حرفه‌ای هستید، درباره‌ی قهوه سوالی دارید یا برای شروع یه روز کاری یا در کردن خستگی بعدش دنبال یه جای باکیفیتید، کافه و برشته‌کاری TDS می‌تونه اولین جایی باشه که بهش سر می‌زنید.


نشونی کافه و برشته‌کاری تی دی اس در تهران: خیابان کریم خان ، خیابان حافظ ، نرسیده به پل اول ، پلاک ۴۵۰

ساعت کاری کافه (طبقه‌ی اول): شنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۸ شب

ساعت کاری برشته‌کاری (همکف): شنبه تا پنجشنبه از از ۱۰ صبح تا ۵ عصر

نشونی کافه و برشته‌کاری تی دی اس در اینستاگرام: @tds_roastery

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما