اگر از پیاده‌ای‌های قدیمی باشید، حتما «بوتیک قنادی فم‌شیک»، توی خیابون انقلاب، بعد از پل کالج یادتون هست. کافه‌ای که تارت و کیک‌های خاص خودش رو به صورت اختصاصی طراحی می‌کرد، می‌ساخت و سرو می‌کرد. خانم شکوهی‌وند، موسس فم شیک، بعد از اون بوتیک قنادی، در الهیه «آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند» رو هم راه انداخت. جایی که شیرینی و تارت و نون‌ها، نه فقط به عنوان یه محصول، بلکه به عنوان یه اثرِ هنریِ خوراکی ارایه می‌شه.

توی این شعبه هم، روی تمامی جزییات فضا کار شده، و دکور،  رنگ‌ها و طرح‌های مختص به خودش رو داره. هویت بصری زیبای این آتلیه رنگ دیگه‌ای به محله‌ی الهیه بخشیده. آتلیه دو طبقه‌ست و در طبقه دوم میز و صندلی‌هایی به سبک کافه‌های فرانسوی چیده شده. در طبقه اول هم کیک‌ها و تارت‌ها وقتی آماده می‌شن، مثل یه اثر هنری توی محفظه‌های شیشه‌ای به نمایش در می‌آد. یه جایی شبیه موزه‌ی جذاب!

سطح «آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند» رو در کمتر بوتیک شیرینی‌پزی و بیکری به سبک فرانسوی در تهران می‌توینم پیدا کنیم. در این آتلیه صبحانه تا ۱۲:۳۰ قابل سفارشه و وعده‌ی چاشت رو هم از ساعت ۱۳:۳۰ می‌تونید سفارش بدید. اما چرا گفتیم سطح بالای آتلیه شهرزاد شکوهی‌وند رو در کمتر جای دیگری می‌تونیم ببینیم؟!

اینجا فقط یه کافه یا شیرینی‌پزی نیست، و در کنارش توی یه فضای خاص تجربه‌ی متفاوت و کم‌نظیری رو هم به‌دست می‌آرید. واسه همین اگر دنبال یه فضای خاص برای دیدار اول یا قرار گذاشتن برای یه روز مهم زندگیتون هستید، توی آتلیه شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند اون چیزی که می‌خواید پیدا می‌شه. 

اما یه نگاه به منوی بسیار جذاب و متنوع این آتلیه هم بندازیم.

اول از منوی صبحونه شروع کنیم که گزینه‌هایی مثل املت فرانسوی با قارچ ترافل، اگ اند سولجرز (تخم مرغ اصلی با نان تست سرخ شده و سس پنیر خامه‌ای)،  لاندی مَتَن (نان خمیرترش با سس عدس، گوجه و سبزیجات)، تارت فوییته (خمیر هزار لایه با ژامبون بوقلمون، قارچ و تخم مرغ)، پوچد اگ، دو مدل کاملا متفاوت از نان بریوش و پیشنهاد صبحانه‌ی کلاسیک (با بشقاب پنیر، آجیل و میوه) رو می‌تونیم ببینیم.


برای دیدن سایر پیشنهادات صبحانه‌ی پیاده، فهرست کافه‌ها و رستوران‌هایی با صبحونه‌ی خوب رو یه نظر ببینید.


و در بخش برانچ یا چاشت، کروسان بوقلمون، کروک مادام، کروک موسیو، اسلایدر کینوا (که وگان هست)، چند مدل سیب زمینی سرخ کرده و تست و تارت و ساندویچ به چشممون می‌خوره.اما از محصولات متنوع این شیرینی‌پزی مثل بابا‌تبریزی، تارت لیمو، تارتلت سیب، سیاه‌بیشه، ماکارون و کروسان و اکلرهایی مثل اکلر اسطوخودوس و نارگیل، اکلر بال قیماق و چیزکیک‌هایی مثل چیز کیک نیویورکی با تاپینگ لیمو یا کارامل نمیشه به این آسونی رد شد.

 شیرینی‌هایی که با نوشیدنی‌های بار‌ گرم اینجا یه ترکیب فوق‌العاده رو می‌سازن. نوشیدنی‌های آتلیه برپایه اسپرسو، قهوه وی‌شصت، چای سرگل لاهیجانه و سودای طعم‌دار‌خود آتلیه هم به عنوان نوشیدنی‌های سرد سرو می‌شه.

در ضمن می‌تونید به صورت بیرون‌بر قهوه و کیک و تارت رو بگیرید و حتی سفارش بدید. شاید هم بخواید اون رو به کسی هدیه بدید و سورپرایزش کنید! آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند، برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های ویژه و قرارهای دونفره، انتخاب مرغوبیه و می‌تونه تجربه‌ی متفاوتی رو با فضا و منوی جذابش برای شما بسازه.


نشونی آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شکوهی‌‌وند:  الهیه، خیابون شریفی‌منش، پلاک ۲۱

نشونی صفحه‌ی آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شکوهی‌وند  در اینستاگرام: @latelierdeshahrzad

ساعت کاری آتلیه‌ی شهرزاد شکوهی‌وند: هر روز از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۰ شب.

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما