/

بهترین کافه‌های تهران برای صرف صبحونه

پیشنهادات صبحانه؛ بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها برای صرف صبحانه در تهران

یه زمانی بود که صبحونه‌ی بیرون، چند حالت بیشتر نداشت؛ مثلا یا بوفه‌های شیک و پیک هتل‌ها بود که تا تخفیف گروهی نت‌برگ به تورمون نمی‌خوره سراغش نمی‌رفتیم، یا کله‌پاچه و حلیم بود که باید براش صبح سحر بیدار می‌شدیم، یا اگر خیلی می‌خواستیم سنگ تموم بذاریم، می‌رفتیم سلف سرویس اردک آبی و الزامی بود که حتما در کنار نون تست و نیمرو و چایی و خامه و نوتلا، آب پرتقال هم بخوریم. یادش بخیر!

خلاصه بیرون صبحونه خوردن به اون صورت تنوع و در نتیجه، لطفی نداشت و هنوز برای خودش یه ژانر نشده بود. اما با نگاهی به صدها کافه‌ای که در پیاده بهشون پرداختیم، می‌تونیم بگیم امروزه در منوی اکثر کافه‌های باکیفیت، چندتایی انتخاب مخصوص صبحونه به چشم می‌خوره. سینی صبحونه‌ی ایرانی، برانچ انگلیسی با سوسیس و خوراک لوبیا، کرپ و وافل و پن‌کیک، نرگسی و املت و نیمرو و اخیرا، مافین انگلیسی، در منوی کافه‌های صبحونه‌دار تهران دیده می‌شه.

هنوز خیلی جاها باید روی آیتم‌های صبحونه‌شون کار کنن، ولی تا اون موقع، ما فهرستی از بهترین کافه‌های مخصوص صبحونه رو با در نظر گرفتن چند معیار، تهیه کردیم که چه برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی و چه برای قرار کاری، به کار می‌آد!

معیارهای انتخاب کافه‌های صبحانه‌دار

در تهیه کردن این فهرست، سعی کردیم جاهایی رو گلچین کنیم که حواسشون تا حدودی به رژیم‌های غذایی متفاوت (مثل گیاهخواری و وگانیسم) هم هست.

از اون جایی که یک وقت‌هایی که برای صبحونه می‌ریم بیرون، دوست داریم دو ساعتی لنگر (!) بندازیم و یک سری روزها لازمه که سریع خوراکی رو بخریم و بریم به کار و درسمون برسیم، دقت کردیم که هم کافه‌هایی که جای نشستن دارن رو انتخاب کنیم و هم کافه‌های بیرون‌بر که خوراکی آماده دارن و سریع کارمون رو راه می‌اندازن. پس تنوع فضا هم یک معیار دیگه‌ی ما در راست و ریس کردن این فهرست بود.

در آخر هم سعی کردیم خوراکی‌های متنوع رو پوشش بدیم و اگر مثلا سه‌تا کافه همون نیمرو و املت همیشگی رو داشتن، بهترین کافه رو انتخاب کردیم و دور بقیه رو خط کشیدیم.

پس بریم که برای صبحونه‌ی بعدی، برنامه بریزیم!

صبحانه‌سرای دنجه در کریمخان

صبحانه‌سرای دنجه

آدرس صبحانه‌سرای دنجه: کریمخان، ابتدای خیابون ایرانشهر، پلاک ۲۵۰

دیگه اسم از این دقیق‌تر نمی‌شه!

«صبحانه‌سرای دنجه» در ایرانشهر، یک فضای نقلی و باسلیقه‌ست که در خونه‌ای قدیمی واقع شده. اینجا تِم، وطنیه و صبحونه‌ی ایرونی توی برنامه‌ست؛ نیمرو، املت، پنیر تبریز، کره و مربا، بال قیماق (سرشیر به همراه عسل) و چای شیرین، از خوراکی‌های موجود در منوی دنجه‌ست. قیمت‌های به‌صرفه، رفتار گرم و منش صمیمانه‌ی اعضای صبحانه‌سرا، از نقاط قوت اینجاست. فقط یک‌کم جا تنگه پس اگر خواستید گروهی برید، از قبل یه ندا بهشون بدید!

برگرشاپ مورگن در مجتمع فرشته ۲۴

رستوران مورگن

آدرس برگرشاپ مورگن: خیابون فیاضی، پلاک ۲۴، مجتمع فرشته ۲۴

چه با همه‌گیری کرونا اهل فیلم و سریال شده باشید و چه از قبل، فیلم‌باز حرفه‌ای بوده باشید، امکانش هست در کنار بِیگِل (Bagel) که نون صبحونه‌ی معروف آمریکایی‌هاست، چشمتون به مافین انگلیسی (English Muffin) هم افتاده باشه؛ یه نون گرد و نرم و کوچک مخصوص صبحونه که شبیه کیک می‌مونه.

حالا «مورگن» درسته که اصل کارش برگره، ولی انگلیش مافین‌های خوبی هم داره که بسته به سلیقه‌تون با سوسیس، تخم مرغ، پنیر، بوقلمون و دو جور املت سرو می‌شه. این رو بذارید کنار رول دارچین گرم و قهوه، و سر جمع یک منوی صبحونه‌ی جالب و متفاوت به دست می‌آد. مورگن فضایی بزرگ و نیمه‌باز داره، روی دکوراسیون و انتخاب رنگ‌هاش فکر شده و در پس زمینه‌ی عکس‌ها هم قشنگ می‌افته!

صرف صبحانه در رستوران جو در شهرک غرب، خیابان فخار مقدم

رستوران جو

آدرس شعبه‌ی اول رستوران جو: شهرک غرب، خیابون دادمان، کوچه فخار مقدم، پلاک ۱۴

دیدید یک سری رستوران‌ها، همه‌کاره‌ان؟ یعنی می‌شه با هر مدل دوست و فامیل و عضو خانواده، برای تمام وعده‌ها بهش سر زد؟ «رستوران جو» از همون جاهاست.

تا جایی که ما دیدیم، منوی صبحونه‌ی جو بیشتر روی تخم مرغ متمرکزه؛ اگز بندیکت (شامل مافین انگلیسی، بیکن، تخم مرغ و سس ویژه‌ی هلندیز)، املت، نیمرو و صبحانه‌ی انگلیسی (شامل، اما نه محدود به نیمرو، سوسیس، نون سرخ‌شده، لوبیا و گوجه فرهنگی) در کنار ماست و گرانولا، وافل و سینی صبحونه‌ی ایرانی با میوه، یه عالم انتخاب عالی رو برای یک صبحونه‌ی دبش دم دستمون می‌ذاره.

رستوران جو، سه شعبه داره. ما در این پست، تمرکزمون روی شعبه‌ی شهرک غرب که اولین شعبه‌ی این رستورانه، بود. در شعبه‌ی شهرک غرب، هم می‌شه داخل نشست و هم می‌شه از میزهای پیاده‌رو استفاده کرد.

صرف صبحانه در کافه هیگر در دزاشیب

کافه رستوران هیگر

آدرس کافه هیگر: خیابون دزاشیب، خیابون علیرضا افشار، پلاگ ۱۰

لطافت هوای صبح با دو، سه نفر از دوستان صمیمیتون رو تصور کنید که در «کافه هیگر» نشستید و دارید آپشن‌های منو رو از نظر می‌گذرونید. هیگر با منوی جمع‌وجور صبحونه‌اش شامل وافل، مافین انگلیسی با پوچد اگ، پودینگ نمکی (متشکل از تخم مرغ، قارچ، اسفناج و سوسیس شکاری) و کاسه‌ی سلامت وگان (شامل اوت‌میل، شیر بادام و میوه) به همراه قهوه‌های نسل سوم، شروع خوبی رو در عرصه‌ی کافه‌های صبحونه‌دار داشته و امیدواریم منوش به مرور زمان، قدرتمندتر هم بشه. تا اون موقع، از فضای جادار، پالت رنگی دلنشین و تنوع بار نوشیدنی‌اش نمی‌شه گذشت!

صرف صبحانه در کافه‌ی کوبایی دایس در میرزای شیرازی

کافه‌ی کوبایی دایس

آدرس کافه دایس: بعد از پل کریمخان، خیابون میرزای شیرازی، جنب کوچه‌ی یکم، پلاک ۳/۳

موقع متر کردن میرزای شیرازی، تا حالا چند بار از جلوی «کافه دایس» رد شده‌اید؟ همون کافه‌ای که یک دیوارنگاره‌ی بزرگ از یک شورلت کلاسیک قرمز رنگ داره که روش نوشته Havana Club؟ خب اینجا یکی از پاتوق‌های صبحونه‌ی روز تعطیله و از ۸ صبح تا ۱ بعدازظهر، صبحونه سرو می‌کنه.

در کافه دایس، پوچد اگ با نان خمیر ترش و بیکن و لبنه، اگز بندیکت با وافل نمکی و سینه‌ی مرغ سوهاری، وافل، پنکیک، سینی صبحونه‌ی ایرونی، فرنچ تست، شکشوکا، تست هالومی، آبمیوه‌ی طبیعی و چوروس (عصرونه‌ی اسپانیایی، ولی خب صبح هم می‌چسبه)، همه و همه برای صبحونه‌ای که مشخص شد چقدر می‌شه براش خلاقیت به خرج داد، موجوده.چیزی که درباره‌ی صبحونه‌های دایس جذابه، پر و پیمون بودن هر Portion (پرس) غذاست و اینکه چقدر هر کدوم از این بشقاب‌ها، مخلفات داره و روش کار شده. روی هم رفته برای قرارهای چند نفره، دایس جای خوبیه.

صرف صبحانه در کافه رستوران چیز فکتوری در آواسنتر یا مرکز خرید آوا یا آوا پلت یا آوا پلتفرم در اقدسیه

کافه رستوران چیز فکتوری

آدرس چیز فکتوری: اقدسیه، خیابون موحد دانش، مرکز خرید آواسنتر، طبقه‌ی ۹

منویی که نکوست، از صبحانه‌اش پیداست! «چیز فکتوری» در آوا پلتفرم (مرکز خرید آواسنتر) هم منوی واقعا خوبی برای صبحونه داره و از جاهاییه که بیشترین انتخاب‌های مخصوص صبحونه رو در اختیار مشتری می‌ذاره. از هایلایت‌های منو، می‌تونیم به اگز بندیکت، چیز پلاتر (سینی مزه با پنیر و بیگن، شوری‌جات، میوه و نون چیباتا)، پوچد اگ با آووکادو و با بیکن، مورنینگ پیتزا (خمیر پیتزا با سس پستو و پنیر و گردو) و املت با سبزیجات انتخابی اشاره کنیم. به نظر وسوسه‌انگیز می‌آد، نه؟

ماست و گرانولا، چند مدل وافل و پن‌کیک، فرنچ تست، صبحانه‌ی انگلیسی، کرپ، سینی صبحونه‌ی سرد، آبمیوه‌های طبیعی و چای‌های ویژه‌ رو هم به ماجرا اضافه کنید تا ابعاد صبحونه‌ی چیز فکتوری دستتون بیاد.بسته‌ی چیز فکتوری با فضای بزرگ و دلباز، چشم‌انداز شهر و کارگاه شیرینی‌پزی اختصاصی، تکمیل می‌شه.

صرف صبحانه در کافه‌نان نونا در لواسان، بلوار امام خمینی

کافه‌نان نونا

آدرس کافه نان نونا: بزرگراه شهید بابایی، جاده لشگری، لواسان، بلوار امام خمینی، کمربندی شهید رجایی

صبح جمعه‌ای تا برسیم به لواسون، حتما ۸:۳۰ شده، «کافه بیکری نونا» کرکره‌ها رو بالا داده و نون‌های خمیر ترش، نون‌های خمیر هزارلا، رول دارچین، تست کره بادوم زمینی و تست نوتلا، صبحانه‌ی انگلیسی، اسکرمبلد اگ، ساندویچ بیکن و تخم مرغ، وافل و فرنچ تست، همگی در حال پخته و حاضر شدن هستن تا شروع یک روزِ خوب رو رقم بزنن یا دست‌کم، شروع روز رو، خوب رقم بزنن!

فضای باز کافه و بیکری نونا، این اجازه رو می‌ده که از تازگی هوای صبح لواسون لذت ببریم و فضای داخلش هم برای روزهایی که دلمون یه گوشه‌ی دنج و راحت می‌خواد، مناسبه. در مجموع، نونا یکی از بهترین کافه‌بیکری‌های تهران برای تهیه‌ی نان آرتیزان (تهیه شده با روش‌های سنتی و نه با ماشین‌آلات صنعتی) و شیرینی برای خونه‌ست.

صرف صبحانه در کافه و پیتزریای ابژه در پارک پرنس در ونک

کافه و پیتزریا اُبژه

آدرس کافه و پیتزریای اُبژه: بزرگراه کردستان، خیابون زاینده‌رود غربی، پلاک ۱ (مجتمع پارک پرنس)، طبقه‌ی همکف، واحد ۱۴

پارک پرنس دوست‌داشتنی با اون نمای سیمان رنگی زیبا که به نظر صورتی می‌آد، میزبانی کافه‌ها و فضاهای اجتماعی متعددی رو بر عهده داره؛ یکیشون، «کافه و پیتزریای اُبژه».

منوی صبحونه‌ی اُبژه با جاهای دیگه فرق داره و در واقع متشکل از چند مدل مینی‌تُست هست. آووکادو، اسکرمبلد اگ (تخم مرغ همزده) و کره‌ی بادوم زمینی، تاپینگ و محتویات تست‌های صبحونه‌ی ابژه هستن. البته شاید هم دوست داشته باشید سری به بخش کیک و شیرینی منو بزنید و گلت بادوم یا نون هزارلا رو امتحان کنید.

اُبژه فضای مطبوع و نسبتا بزرگی داره و با توجه به اینکه از ساعت ۹:۳۰ شروع به کار می‌کنه، می‌تونید یک روز تعطیل با چند نفر از دوستانتون، بهش سر بزنید و امتحانش کنید.

صرف صبحانه در هورسان بیسترو در جردن

هورسان بیسترو

آدرس هورسان بیسترو: جردن، بالاتر از اسفندیار، نبش عاطفی غربی، پلاک ۱۴۸

تا حالا کروک مادام و کروک موسیو تست کردید؟ خب احتمالا «هورسان بیسترو» از معدود کافه‌هایی باشه که این صبحونه/میان‌وعده‌ی لذیذ رو پخت می‌کنه. نون فرانسوی برشته، پنیر، ژامبون (و تخم مرغ، اگر دنبال مادام باشید) مواد اولیه‌ی این ساندویچ رو تشکیل می‌ده.

این هورسان، همون گروه پخت نان و شیرینی هست که می‌شناسیمش؛ کسب‌وکاری از جنس نون سحر و سه‌نان. تفاوتش اینه که تصمیم گرفته با محصولات خودش، دست به پخت‌وپز بزنه و رستورانی از آن خود داشته باشه. اینطور شد که بیسترویی در جردن به راه انداخت و حالا ما می‌تونیم به سراغش بریم و برای صبحونه‌مون کروسان، اگز بندیکت، اشترودل، تست آواکادو، فرنچ تست، فریتاتا (غذای ایتالیایی تو مایه‌های املت)، کارتوفل (یک وعده‌ی آلمانی متشکل از تخم مرغ، بیکن و سیب‌زمینی) و قهوه سفارش بدیم. البته در اکثر سفارش‌ها، قهوه لحاظ شده و نیازی به سفارش جداگونه‌اش نیست.

هورسان بیسترو، جایِ جاداریه! هم می‌شه توی حیاط خلوت و در جوار گیاهان نشست و هم می‌شه روی مبل و صندلی‌های داخل، لم داد.

صرف صبحانه در کافه و کارگاه سفالگری کوره در مرکز خرید پلاتین در شهرک غرب

کافه و کارگاه سفالگری کوره

آدرس کافه کوره: شهرک غرب، خیابون سیمای ایران، مجتمع تجاری پلاتین، طبقه‌ی منفی یک، جنب هایپرمی

بوی خاک رس و سفال و شیرینی تازه، ترکیب باصفاییه که در «کافه‌کارگاه کوره» می‌شه پیداش کرد؛ کافه‌ای که پاتوق دانشجوی دانشگاه خیابون سیمای ایران شده و حقیقتا منوی پر و پیمونی داره که ما روی صبحونه‌اش تمرکز می‌کنیم.

از کوره پرسیدیم که «سینی صبحونه‌ی ایرونی و املت گوجه به کنار، دیگه چی دارید؟» و جواب این بود: «نرگسی؛ هم از نوع معمول و هم از نوع وگان (با پنیر توفو)، دو مدل فرنچ تست، آووکادو با پوچد اگ (Poached Egg)، املت مکزیکی و چندین انتخاب نون و شیرینی (نون خمیر ترش، کروسان، پاریس برست، تارت و…) با قهوه و شکلات داغ.»

پس حقیقتا اگر برای صبحونه برید کافه کوره، از تنوع انتخاب‌ها رضایتمند می‌شید. پیشتر درباره‌ی کوره گزارشی تهیه کرده بودیم که در اینستاگرام منتشر شد و مخاطب‌ها از کیفیت خوراکی‌ها هم راضی بودن.

درباره‌ی جای نشستن، هم می‌تونید از فضای سرباز کافه با مبل‌های راحتیش استفاده کنید و هم می‌تونید داخل بنشینید و از هم‌جواری با کارگاه سفالگریِ کوره، لذت ببرید.

صرف صبحانه در کافه پروژه د (کافه دی پراجکت) در شهرک غرب

کافه پروژه‌ی د (کافه دی پراجکت)

آدرس کافه پروژه‌ی د: شهرک غرب، سیمای ایران، پلاک ۵۸

برای رژیم‌های غذایی مثل گیاهخواری و وگان، «کافه پروژه‌ د» یکی از معدود کافه‌ها و فضاهای اجتماعی در شهره که ملاحظات غذایی در نظر گرفته. مثلا اون آیتم‌های منو که برای رژیم گیاهخواری مناسب هستن رو با یک آیکن‌، و اون‌هایی که برای وگان‌ها قابل خوردنه رو با یه آیکن دیگه نشونه گذاشتن. احتمال می‌دیم ورزشکاران و افرادی که دوست دارن تک‌تک خوراکی‌های روزمره‌شون سالم باشه، از د پراجکت خوششون بیاد.

برای صبحونه هم، حریره‌ی بادام، صبحونه‌ی سرد با نون خمیر ترش، پنیر برشته، گرانولا، پرو-نوتو که ماست با گرانولای بدون شکره، سیمیت و کراسان با مخلفات قابل سفارشه.

دی پراجکت از خیلی لحاظ، پاتوقه؛ کافه‌ای مناسب برای دورکاری و مطالعه، که علاوه بر اون، برای دورهمی و همینطور اسنک بعد از ورزش هم سراغش می‌آن. برای همین فکر می‌کنیم بهتر باشه که برای صبحونه، زودترین زمان ممکن که ۹ صبح هست، بهشون سر بزنید.

صرف صبحانه در کافه روبرتو در پاسداران

کافه روبرتو

آدرس کافه روبرتو: پاسداران، بوستان دوم، پلاک ۴

«کافه روبرتو»، از اون کافه‌های باسابقه‌ست که بعد از سال‌ها کار، حالا بیکِری اختصاصی و مدرسه‌ی قهوه‌ی خودش رو داره و غالبا پر از مشتریه. حالا بریم ببینیم روبرتو برای یک صبحونه‌ی جانانه، چه پیشنهاداتی برامون داره:

اگز بندیکت، شکشوکا (پوچد اگ با پنیر و مخلفات)، اسکرمبلد اگ با نان سیمیت، ترکیش اگ (ترکیبی از ماست، بادمجون کبابی، پنیر فتا و پوچد اگ)، تست گواکامولی، فرنچ تست، وافل، کروسان و نان اسفناج و پنیر. در نظر داشته باشید که همه‌ی نون‌ها، پخت روبروتوست؛ برای همین شاید حتی دوست داشته باشید ازشون نون جدا تهیه کنید برای صبحونه‌ی روزهای آتی…

اگر منوی شیرینی‌های روبروتو رو نگاه کنید، اونجا هم شیرینی‌هایی از جنس Puff Pastry پیدا می‌کنید که با یک عالم انتخاب باکیفیت برای قهوه، خوب جور درمی‌آد.روبرتو یک کافه‌ی حرفه‌ای و در نتیجه، پاتوق کافه‌گردهای حرفه‌ایه و موقع صبحانه‌گردی در تهران، از انتخاب‌های اوله.

صرف صبحانه در کافه اران در خیابان بهشتی یا عباس‌آباد

کافه اِران

آدرس کافه اِران: خیابون بهشتی، بین خیابون‌های اندیشه و داریوش، پلاک ۹۸

یه عبارت انگلیسی هست که می‌گه «Location, location, location».

به نظر گُنگ می‌آد، ولی احتمالا می‌تونید حدس بزنید که می‌خواد روی اهمیت موقعیت مکانی تاکید کنه. «کافه اران» که در خیابون بهشتی مستقره هم مشخصه کاملا درک کرده که در قلب اداری یا Donwtown تهران، یک کافه‌ی سحرخیز که چندتا انتخاب صبحونه‌ی متنوع، ساندویچ‌ و نوشیدنی‌های بیرون‌بر داشته باشه، واقعا ضروریه. کروسان، سیمیت، ساندویچ تخم مرغ و پنیر به همراه چای و قهوه، از خوراکی‌هاییه که در منوی کافه اران دیده می‌شه. 

احتمالا یکی از نقاط قوت اران در اینه که می‌شه سفارشتون رو سریع تحویل بگیرید و برید سر کار و زندگی، ولی هم داخل جای نشستن داره و هم با میز و صندلی‌های بیرونش، در دسته‌ی کافه‌های پیاده‌رو (Sidewalk Cafes) که برای تماشای شهر مناسب هستن، قرار می‌گیره.

صرف صبحانه در کافه رستوران روباز پستو در مرکز خرید مارکیز یا مارکیز سنتر در سعادت‌آباد

رستوران پَستو

آدرس رستوران پستو: سعادت آباد، میدان کاج، ابتدای سرو شرقی، مجتمع تجاری مارکیز، طبقه R (بام)

نوبتی هم که باشه، نوبت صبحونه‌ی دسته‌جمعی صبح جمعه‌ست.

واقع شده روی بام یک مرکز خرید تازه‌ساز، «رستوران پستو» از اون جاهاییه که اصلا مشخصه روی پیشنهادات صبحونه‌اش خوب فکر کرده. پنکیک، فرنچ تست، اوتمیل، انواع کراسان، صبحونه‌ی انگلیسی، سینی صبحونه‌ی ایرانی، نیمرو و انواع املت، اگز بندیکت و بشقاب میوه‌های فصل، انتخاب‌هاییه که پستو برای صبحونه پیش روتون می‌ذاره.درباره‌ی فضای پستو هم گفتنیه که اینجا یک کافه‌ رستوران بزرگ و دلبازه که هم فضای باز داره، هم فضای بسته.

وقتی تا مارکیز سنتر رفتید، سر زدن به کتاب‌فروشی بوکلند و تجربه‌ی رستوران کاردرست اوستریا تهران رو از یاد نبرید!

صرف صبحانه در آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند در الهیه

آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند

آدرس آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد: الهیه، خیابون شریفی‌منش، پلاک ۲۱

در پیاده، تا حالا صدها کافه و قنادی رو بررسی کردیم و سطوح متفاوتی از کیفیت رو شاهد بودیم. با این حال، می‌تونیم بگیم که در سطح کاری و تشریفات «آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد شکوهی‌وند» که یک بوتیک شیرینی‌پزی و نانوایی به سبک فرانسویه، احتمالا کمتر جایی در تهران وجود داره.

آتلیه در منوش، حساب صبحانه که تا ۱۲:۳۰ قابل سفارشه رو از چاشت که تا یک ساعت بعدش هم برقراره، جدا کرده.

در بخش صبحونه، املت فرانسوی با قارچ ترافل، اگ اند سولجرز (تخم مرغ اصلی با نان تست سرخ شده و سس پنیر خامه‌ای)،  لاندی مَتَن (نان خمیرترش با سس عدس، گوجه و سبزیجات)، تارت فوییته (خمیر هزار لایه با ژامبون بوقلمون، قارچ و تخم مرغ)، پوچد اگ، دو مدل کاملا متفاوت از نان بریوش و پیشنهاد صبحانه‌ی کلاسیک (با بشقاب پنیر، آجیل و میوه) رو داریم.

حالا اگر به بخش برانچ یا چاشت ماجرا نگاه کنیم، کروسان بوقلمون، کروک مادام، کروک موسیو، اسلایدر کینوا (که وگان هست)، چند مدل سیب زمینی سرخ کرده و تست و تارت و ساندویچ به چشممون می‌خوره و در مجموع، گزینش بسیار جذابی انجام شده. البته همیشه می‌تونید بازه‌ی انتخاب رو گسترده‌تر و شیرینی‌های خشک رو هم وارد کار کنید…!

آتلیه‌ی شیرینی‌پزی شهرزاد، بدون تعارف بالاترین سطح قیمتی رو بین پیشنهادات صبحانه‌ی این پست داره و برای موقعیت‌ها و مناسبت‌های ویژه و قرارهای دونفره، انتخاب مرغوبیه.

صرف صبحانه در بابیلون بیسترو در مجتمع آ.اس.پ در شیخ بهایی

بابیلون بیسترو

آدرس بابیلون بیسترو: شيخ بهایی، برج‌های آ.اس.پ، طبقه‌ی همكف تجاری، پلاک ۲۲

اگر با خودتون قرار بذارید هفته‌ای یکی از بیستروها و کافه‌های مجتمع آ.اس.پ رو امتحان کنید، دو ماهی طول می‌کشه! یک سری فضاهاش هم هستن که انقدر خوراکی‌ها متنوع و جالب دارن که با یک بار و یک وعده، جمع نمی‌شه؛ یه نمونه‌اش، «بابیلون بیسترو»، که از آشپزخونه‌های باکیفیت تهرانه.

بخش صبحونه‌ی بابیلون، روی نان داغ متمرکز شده؛ دو مدل خاچاپوری که بنیانش نون و تخم مرغه، صبحونه‌ی سرد که با نون داغ معنی پیدا می‌کنه، پیتزای صبحونه که با پستو و پنیر درست می‌شه و البته وافل با تاپینگ‌های مختلف.

فکر می‌کنیم از دکور و مبلمان بابیلون با نورپردازی گرمی که حسابی دنجش کرده، خوشتون بیاد.

صرف صبحانه در کافه پارادیزو در مطهری

کافه پارادیزو

آدرس کافه پارادیزو: خیابون مطهری، بعد از چهارراه مفتح، خیابون مهرداد، پلاک ۱۲

تهران‌گردی، یک سری درجاتی داره. ممکنه از اون دسته‌ای باشید که تک‌تک دیوارنگاره‌های تهران رو می‌شناسن، ممکن هم هست در حد رفت‌وآمد و عبور و مرور معمول، با شهر سروکار داشته باشید. در هر صورت، بعیده اسم « کافه پارادیزو» به گوشتون نخورده باشه؛ پاتوق دوستداران موسیقی راک، با دکوری که رنگ قرمز درش غالبه و از سریال معروف Twin Peaks الهام گرفته؛ جایی که غذاش حرف نداره و سر عالی بودن پنکیکش، اتفاق نظر وجود داره. 

و اما وعده‌ی کذایی…

اگز بندیکت، صبحانه‌ی آمریکایی (شامل املت سبزیجات، سوسیس و دو جور نون)، صبحونه‌ی هارد راک (با سیب‌زمینی، موتزارلا، بیکن، سوسیس و نیمرو)، فرنچ تست، کروسان، ماست و گرانولا و چند مدل پنکیک و وافل و املت با قهوه‌هایی که توسط خود کافه برشته می‌شه، می‌تونه بیشتر سلیقه‌ها رو راضی کنه.

فقط دوتا نکته؛ اول اینکه اینجا سیگار کشیدن آزاده. پس اگر سیگاری نیستید، احتمالا تجربه‌ی مثبتی در پارادیزو براتون رقم نمی‌خوره. نکته‌ی دوم هم اینه که مثل اکثر کافه‌های شناخته شده (و نقلی)، پارادیزو هم خیلی شلوغ می‌شه و اگر رزرو کنید، خیال خودتون راحت‌تره.

صرف صبحانه در کافه آموره در فردوسی

کافه آموره

آدرس کافه آموره: خیابون فردوسی، نرسیده به میدون فردوسی، کوچه‌ی ضرابی، پلاک ۴

از فضاهای باز و دلباز گفتیم، اما یه وقت‌هایی هست که آدم دوست داره در یک فضای دنج، صبحگاهش رو بگذرونه و دلش، کافه از جنس خونه‌های قدیمی رو می‌خواد. «کافه آموره» در نزدیکی میدون فردوسی، یکی از همین فضاهاست؛ یک خونه‌باغ قدیمی که جنگ جهانی دوم رو به خودش دیده.

پیشنهادات صبحونه‌ی آموره رو که بررسی کردیم، به خاچاپوری برخوردیم؛ یک نون ویژه‌ی گرجستانی که پنیر در میونش داره و روش تخم مرغ و یک سری مخلفات دیگه می‌زنن. قیافه‌اش ممکنه حس پیتزا بهتون بده!

علاوه بر ۳ مدل خاچاپوری، نیمرو، املت، سینی صبحونه‌ی ایرانی و یک بشقاب صبحونه‌ی مردافکن که سوسیس چوریتسو و نون تست و تخم مرغ داره هم در منو دیده می‌شه. چند مدل کیک، قهوه و دمنوش هم بخش صبحونه‌ی ماجرا رو تکمیل می‌کنه.

صرف صبحانه در دوناتو شعبه‌ی نیاوران

کافه دوناتو

آدرس کافه دوناتو: نیاوران، خیابون افشار، پلاک ۱۰/۲

اگر که برای صبحونه‌ی این جمعه، به دنبال رنگ و تنوع هستید، احتمالا «دوناتو» به کارتون می‌آد؛ کافه‌ای که تا جای ممکن با طعم و مخلفات دونات بازی‌بازی کرده و حالا چند ۲۴ انتخاب جورواجور مهیا کرده که ۴ مدلش، از حالت شیرینی فراتر رفته و برای صبحونه یا عصرونه مناسبه؛ وافل دونات که فُرم بامزه‌اش در کنار میوه و شکلات قرار می‌گیره، دونات گاردن میکس (با پنیر خامه‌ای و سبزیجات تازه)، دونات سانی ساید آپ (با نیمرو، گوجه فرنگی و سیر و پنیر) و دونات تست شده با اسفناج و پنیر. دیگه در جریان هستید که ۲۰ مدل دونات دیگه هم موجوده 🙂 مثل سیناپل (مارمالاد سیب و دارچین)، هانی چیز (پنیر لبنه، عسل و کنجد) و لمون کرامبل (کرم لیمو، کرامبل کوکی و جو دوسر) که حس و حال صبحونه‌ای هم دارن و با فضای باز و نسبتا بزرگ کافه، خوب جور می‌شن.

تازگی اسموتی‌، خنکای فراپه (یک مدل قهوه‌ی سرد)، شیرینیِ شِیک و گرمای دمنوش و قهوه، همنشین خوبی برای این شیرینی گرد و دوست‌داشتنیه.


این فهرست در آینده به‌روزرسانی می‌شه…

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما