/

بازار روز بهجت‌آباد

بازار بهجت‌آباد (بازار چینی‌ها) در خیابان عضدی یا خیابان آبان

از قدیم می‌گفتن اگر زنی باردار بود و ویار چیزی رو داشت که کمیاب بود و گیر نمی‌اومد، برو «بازار بهجت‌آباد»، اونجا حتما گیرش می‌آری.

اینجا بازار بهجت‌آباده که شاید خیلی‌هامون بارها از کنارش رد شده باشیم ولی به خاطر اینکه از بناهای کناریش کوتاه‌تره و پشت درخت‌ها قایم شده، زیاد به چشممون نیومده باشه. اگر تا حالا بازار بهجت‌آباد نرفتید، پیاده‌گردی در حوالی خیابون ویلا، شما رو به این بازار می‌بره.

خانه‌باغ سنتی خیابان ارشد در کریمخان
خانه‌باغ سنتی نبش خیابان ارشد در محله‌ی کریمخان

این بازار ۵۰ ساله با بقیه‌ی بازار روزهای تهران فرق داره. اینجا مواد غذایی کمیابی مثل میوه‌های استوایی، غذاهای دریایی، ادویه‌ها  سس‌های خاص خارجی به خصوص از شرق آسیا به چشم می‌خوره. البته این همه‌ی ماجرا نیست. انواع برنج و جلبک، فلفل‌های مختلف، Ramen که یک جور سوپ نودل محبوبه، کیمچی (یک نوع ترشی)، میگو، لابستر، موچی (کیک برنجی)، قارچ‌‌های خاص و خلاصه به قول خودمون، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد اینجا پیدا می‌شه.

اگر از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنید هم می‌تونید از همین بازار کلی اقلام غذایی جذاب پیدا کنید. همینطور اگر رژیم لاغری گرفته‌اید، اینجا انواع چای رژیمی و محصولات بدون گلوتن و حتی بدون کالری، قابل خریدنه!

بازار کلا ۲۰تا مغازه داره که یا سوپر مارکت هستن، یا میوه‌فروشی و ماهی‌فروشی. توی فروشگاه‌ها، میوه و سبزی و مواد اولیه‌ی خوراکی‌های کره‌ای و چینی و ملت‌های شرق آسیا، به راحتی پیدا می‌شه. البته ردپای کشورهای دیگه رو هم می‌تونید اینجا پیدا کنید. اصلا یک زمانی بازار بهجت‌آباد خوراکی‌های آمریکایی و اروپایی زیاده داشته! الان هم اگر بگردید، بیسکویت لیدی فینگر ایتالیایی که باهاش تیرامیسو درست می‌کنن، بیسکویت‌‌های کره‌ای Short Bread که اسکاتلندی هستن، پاستای ترکیه‌ایِ Manti، قهوه‌ی فوری Jacobs از هلند، ادویه‌های عربی، کیت‌کت و نوتلا و هزار و یک جور چیز دیگه هم به چشمتون می‌خوره که به راحتی در دسترسه.

خرید خوراکی‌های آسیای شرقی از بازار بهجت‌آباد (بازار چینی‌ها) در خیابان عضدی
خرید خوراکی‌های آسیای شرقی از بازار بهجت‌آباد (بازار چینی‌ها) در خیابان عضدی

بازار بهجت‌آباد که بهش بازار چینی‌ها هم می‌گن، علاوه بر خوراکی یک سری ابزار و وسایل طبخ و خوردن رو هم می‌فروشه؛ مثل چاپستیک و تابه‌ی وُک. احتمالا می‌تونید در رابطه با خرید ابزارآلات آشپزی، از برخی فروشنده‌ها مشورت بگیرید، چرا که همه‌شون ایرانی هستن و کاربلد.

خلاصه که اگر دنبال خوراکی بخصوصی هستید یا دوست دارید مدام جای خریدتون رو عوض کنید، بازار بهجت‌آباد رو نباید از دست بدید.


نشونی بازار بهجت‌آباد در تهران: خیابون کریمخان زند، خیابون عضدی جنوبی (نام قدیم: خیابون آبان جنوبی)، ابتدای خیابون ارشد

ساعت کاری بازار بهجت‌آباد: شنبه تا پنج‌شنبه از ۸ صبح تا ۹ شب و جمعه‌ها از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما