باکیفیت‌ترین رستوران‌های تهران - رستوران جو در زعفرانیه

حتما برای شما هم پیش اومده که دنبال یک رستوران همه‌چی‌تموم باشید و دلتون بخواد بتونید به اون رستوران برای ارائه‌ی منوی باکیفیت و خدمات خوب، اطمینان کنید. مثلا ممکنه دوست داشته باشید یک مناسبت و قرار بخصوص رو در رستورانی که مو لای درز کارش نره، برگزار کنید. قرار کاری با طرف تجاری کلیدی، سالگرد آشنایی، تولد، جشن گرفتن پایان یک دوره‌ی تحصیلی، دورهمی با دوستانی که خیلی وقته ندیدیدشون… لیست ادامه داره.

یک رستوران خوب، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه که مناسب رویداد مهم ما باشه؟

در ادامه چند مورد رو ذکر می‌کنیم:

  • تهویه‌ی مناسب، رعایت بهداشت، پاکیزه بودن میزها، ظروف و فضا
  • داشتن منوی دقیق و به دور از ابهامات؛ ذکر کردن قیمت خوراک‌ها، دسرها و نوشیدنی‌ها در کنار مواد اولیه‌ی بکار رفته در اون‌ها، به این معناست که به نیازها و پرسش‌های مشتری از پیش فکر و پاسخشون فراهم شده.
  • اضافه کردن عکس غذا، در کنار ساعت کاری دقیق رستوران، اینکه تایم سفارش‌گیری کِی تموم می‌شه، در وقت‌های شلوغی تا چه زمان امکان نشستن وجود داره و مشخص کردن اینکه آیا مالیات هم در قیمت غذاها محاسبه شده یا نه، می‌تونه از انواع و اقسام غافلگیری‌های ناخوشایند جلوگیری کنه!
  • منوی متنوع که انتخاب‌های زیادی رو دم دست مشتری قرار بده
  • خوش‌طعم بودن غذا
  • سرو غذاها در شکل و دمای اصولی و در پرس (Portion) کافی
  • فضای زیبا، نورپردازی و چیدمانی که به چشم، خوشایند بیاد و البته، در پس‌زمینه‌ی عکس‌ها هم قشنگ بیفته!
  • اتمسفر آروم و به دور از هیاهو که با مدیریت سروصدای آشپزخونه و موسیقی و آگاه ساختن مشتریان از قوانین برگزاری مراسم اتفاق می‌افته
  • انتخاب موسیقی (Music Curation) به نحوی که موسیقی در محیط جاری باشه و هدفش این باشه که علاوه بر محو کردن صدای گفت‌وگوی میزهای دیگه، حال و هوایی که با تم و هدف رستوران بخونه رو ایجاد کنه
  • پرسنل حرفه‌ای و خوش‌برخورد که منو رو بشناسه و بتونه با آگاهی از حساسیت‌های غذایی و علایق مشتری، پیشنهادات مناسب بده
  • قرارگیری در نقطه‌ای با دسترسی خوب و داشتن جای پارک
  • و سایر موارد…

چه معیارهای دیگری به ذهنتون می‌رسه که این بالا از قلم افتاده؟ حتما در بخش نظرات بهمون بگید تا بتونیم بهترین پیشنهادات رو براتون جفت‌وجور کنیم!

در تهران، چه فضاهایی داریم که در دسته‌ی رستوران‌های باکیفیت قرار می‌گیرن؟

رستوران دیژون در محله‌ی سنایی

رستوران دیژون

پشت «رستوران دیژون» در محله‌ی سنایی تهران، بیشتر از ۱۰ سال تجربه‌ی کاری، خلاقیت در آشپزی (Culinary) و ورزیدگی در میزبانی نهفته که اون رو به یک انتخاب عالی برای قرار دونفره، دورهمی دوستانه، مهمونی خودمونی خانوادگی و همینطور، ملاقات‌های کاری تبدیل می‌کنه.

موقع بررسی منوی دیژون، در کنار استیک، فیش اند چیپس و انواع برگر، پیتزا و سوخاری، توجهمون به آپشن‌های گیاهخواری و وگان هم جلب شد که یک امتیاز مثبت دیگه برای این رستوران به شمار می‌آد. یک برتری دیگه‌ی این رستوران نسبت به فضاهای دیگه، داشتن مزرعه‌ی اختصاصی خودشه و این یعنی بخشی از سبزیجات مورد استفاده در سالادها و خوراک‌ها، به طور ویژه در مزرعه‌ای از آن مالک رستوران، برای دیژون کشت می‌شه.چیدمان شکیل و استفاده از تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی که دیژون رو به یک رستوران-گالری تبدیل می‌کنه، و همینطور واقع شدنش در یک خونه‌ی قدیمی با معماری ایرانی که با ظرافت بازسازی شده، باعث می‌شه دیژون در رده‌ی زیباترین رستوران‌های شهر قرار بگیره.

رستوران اوستریا تهران در مرکز خرید مارکیز سعادت‌آباد

رستوران اوستریا تهران

شاید شف هومن رو از طریق اینستاگرام بشناسید؛ یکی از سرآشپزهای به‌نام ایرانی که بعد از تحصیل در رشته‌ی آشپزی، در رستوران‌های معتبری در انگلستان و کانادا به کار مشغول شد. «اوستریا»، رستوران شف هومن در سعادت‌آباد تهرانه که تجربه‌ی خوشایندی از بیرون غذا خوردن رو رقم می‌زنه.

منتخب جذابی از قهوه و دسرهایی چون آقوگاتو و بستنی سافت و تارت کارامل و شکلات، چند بشقاب پیش‌غذا، پیتزای سالامی و قارچ و مارگاریتا، لازانیا و ساندویچ‌هایی با نون دست‌ساز، منوی با دقت انتخاب شده‌ی اوستریا رو تشکیل می‌ده.مبلمان راحت و چیدمان فکر شده، استفاده از گل‌های تازه در جای‌جای رستوران، پلی‌لیستی که با دقت انتخاب شده و همچنین دست‌ساز بودن تموم خوراکی‌های اوستریا (از شیر گیاهی استفاده شده در قهوه‌ها تا پاستا)، ویژگی‌هاییه که باعث شده اوستریا در فهرست باکیفیت‌ترین رستوران‌های پایتخت قرار بگیره.

رستوران فرسکو در مجتمع آ.اس.پ

رستوران فرسکو

دوستداران رستوران‌گردی و غذا، امکان نداره اسم «رستوران فرسکو» رو نشنیده باشن؛ رستورانی که به جز تعریف ازش چیزی نشنیده‌ایم.

حرفه‌ای بودن اینجا، از همون بخش پیش‌غذای منوش مشخصه؛ بال گریل باربیکیو و دیپ گوکاموله رو احتمالا فقط همینجا می‌تونید پیدا کنید. بعد، می‌رسیم به سالادهای فرسکو که تاپینگ‌های انتخابی داره. مثلا اگر دوست داشته باشید، می‌تونید میگوی گریل شده، پنیر هالومی، مرغ یا پنیر کَمِمبِر به سالادتون اضافه کنید.

مشخصه که سرآشپز فرسکو دوست داره طعم‌های بدیع رو کنار هم قرار بده؛ این از چیکن وافل که سینه‌ی مرغ سوخاری با وافل و شهد هست، معلومه! فیش اند چیپس و شنیتسل هم پای ثابت منوی فرسکو بوده‌ان و هستن. انواع و اقسام پیتزای ناپولیتن، ساندویچ مرغ و بوقلمون، برگر و کالزونه هم در این منو پیدا می‌شه که باز هم تاپینگ‌های انتخابی در اختیارتون می‌ذاره؛ مثل روکولا و پیاز کاراملی و پنیر بلوچیز برای پیتزاتون یا سس باربکیو، سس قارچ و خامه و سس تارتار برای ساندویچ و برگر و بشقاب غذاتون. خلاصه که می‌شه با طعم‌ها بازی‌بازی کرد و این، اون چیزیه که فرسکو رو از رستوران‌های دیگه متمایز می‌کنه.

اگر خودتون اهل غذا هستید یا چنین دوستی دارید و براتون طعم غذا و امتحان کردن مزه‌های جدید مهمه، فرسکو از اون جاهاییه که باید حتما بهش سر بزنید و از غذاهای عالی و فضای باز و مدرنش، لذت ببرید.

(قهوه و صبحونه در فهرست غذایی فرسکو موجود نیست.)

رستوران بوتیک هتل حنا در نوفل لوشاتو، کوچه‌ی لولاگر

رستوران بوتیک هتل حنا

بوتیک هتل حنا حدود ۵ ساله که فعالیتش رو در شهر شروع کرده، ولی در همین مدت زمان تونسته از لحاظ شکل دادن تجربه در زمینه‌ی خرید، خوراک و اقامت، دست بالا رو بگیره. «رستوران بوتیک هتل حنا» در کوچه‌ی لولاگر معروف، بخش خوراک رو پشتیبانی می‌کنه. 

شیوه‌ای که رستوران حنا در پخت و ارائه‌ی غذا در پیش گرفته، استفاده کردن از مواد غذایی و ترکیب‌های ایرانی مثل پنیر سیامزگی، زعفران، انار، لبو، ، آب دوغ خیار، پنیر لیقوان و غوره، با فنون آشپزی فرانسوی و شیوه‌ی سرو مدرن هست.

اگر بخوایم مقداری آفرهای رستوران بوتیک هتل حنا برای وعده‌های گوناگون رو باز کنیم، گفتنیه که در این رستوران برای صبحانه، اگز بندیکت با نان خمیرترش و پنکیک با موس شکلات، برای غذای اصلی، فیله‌ی مینیون و ماهی قرل‌آلا و بوقلمون با سبزیحات معطر و در نهایت برای دسر موس شکلات با بستنی و کرم بروله رو پیشنهاد می‌ده. اگر هر کدوم رو قهوه یا نوشیدنی خنکی که باهاش جور باشه، جفت کنیم، در نهایت به وعده‌های جذابی می‌رسیم که قشنگ «انفجار طعم» رو بهمون نشون می‌ده!

واقع شدن رستوران حنا در خانه‌ای که نزدیک به یک قرن سن داره و به زیبایی بازسازی شده، با مبلمان خوش‌ساخت و اسباب شیک، فضای بی‌نظیری برای قرارهای دونفره، دورهمی‌ با دوستان نزدیک و قرارهای کاری مهم فراهم می‌کنه؛ چرا که خود بوتیک هتل به اتاق جلسات و میزهایی با اندازه‌ی متنوع مجهزه.

رستوران جو، شعبه‌ی شهرک غرب

رستوران جو

اگر سمت غرب یا شمال تهران دنبال رستوران همه‌کاره و راه‌دستی بودید، شعب «رستوران جو» در شهرک غرب و زعفرانیه می‌تونه انتخاب شما باشه؛ از صبحونه تا شام، از دورهمی دوستانه تا کار با لپ‌تاپ، رستوران جو پاسخگوی نیازهای شماست.

در منوی همیشگی رستوران جو، ساندویچ‌هایی مثل ساندویچ استیک و پنیر یا چیکن پستو، سالاد مرغ و گردو و سالاد آسیایی، کباب چوبی مرغ، استیک، پاستا و پیتزا پیدا می‌شه و برای صبحونه هم انتخاب‌های زیادی هست؛ مثل وافل، ماست و گرانولا، مافین کره‌ی بادوم‌زمینی، کروسان، اگز بندیکت و… . خلاصه تنوع منوی جو، بسیار مطلوبه و می‌تونه اکثر سلیقه‌ها رو راضی کنه.فضای رستوران حسابی سرحال و پرجنب‌وجوشه و می‌تونه همون همیشگی جدید شما باشه 🙂

رستوران اندرو بیسترو در مجتمع آ.اس.پ

اندرو بیسترو

در محوطه‌ی آ.اس.پ، رستوران و بیستروی باکیفیت کم نیست. یکیش «اندرو بیسترو». بیسترویی که با صبحانه‌ی تمام‌وقت، غذاهای گیاهخواری، قهوه‌هایی که روزانه برشته می‌شه، استیک، رپ و تاکو و ساندویچ‌های پرملات، روی دست خیلی از رستوران‌های شهر بلند شده. خلاصه از نظر ساندویچ و لقمه، اینجا کم، همتا داره.

تنوع نوشیدنی در اندرو بیسترو هم یکی دیگه از فاکتورهاییه که باعث می‌شه بخوایم بهش سر بزنیم. آب‌میوه‌ی طبیعی، موکتل، پانج، فراپه، چای و البته قهوه‌های سرد و گرم، نوشیدنی‌هاییه که اندرو بیسترو سرو می‌کنه.

اندرو بیسترو که هم می‌شه در فضای دنجش نشست و هم می‌شه در تعامل با محوطه‌ی آ.اس.پ و در فضای خارجیش جا گرفت، برای یک شام دوستانه‌ی خوب، جای مناسبیه.

هورسان بیسترو در جردن

هورسان بیسترو

«هورسان بیسترو» با اون بوی نون و پیتزا و فضای بزرگی که تا تراس هم ادامه پیدا می‌کنه، می‌تونه محل دورهمی بزرگ با دوستان دانشگاه و دبیرستان یا رفقای محل کار باشه. داشتن منوی کودک، اون رو برای دورهمی‌های خانوادگی هم مناسب می‌کنه.

پاستاهایی که توسط آرد سمولینای ساخته شده توسط خود گروه صنعتی هورسان پخته می‌شه، شنیتسل و چندین و چند انتخاب پیتزا (مثل پیتزای فریتا که در روغن سرخ می‌شه)، از غذاهایی هست می‌شه در هورسان بیسترو سفارش داد. البته نباید صبحونه‌های اینجا رو از قلم انداخت؛ صبحونه‌هایی مثل کروک موسیو، فرنچ تست، کروسان و تست آووکادو.

هورسان بیسترو هم مثل رستوران فرسکو، این قابلیت رو فراهم کرده که خودتون یک سری مواد غذایی رو به غذا، اضافه کنید؛ موادی مثل سس چدار، پنیر موتزارلا، پنیر کبابی و سینه‌ی مرغ گریل شده.روی هم رفته، می‌تونیم بگیم هورسان بیسترو برای چند بار رفتن و انتخاب کردن غذاهای مختلف، جای روال و راحتیه و به پشتوانه‌ی سال‌ها فعالیت در زمینه‌ی تولید نان آلمانی، الفبای خمیر و نان و پاستا رو به خوبی بلده.

کافه و پیتزریا ابژه در مجتمع پارک پرنس

کافه و پیتزریای اُبژه

تا حالا پاستای دست‌ساز یا Fresh Pasta رو امتحان کرده‌اید؟ تفاوت بافت و مزه‌اش با پاستایی که از قبل حاضر شده و حالت صنعتی داره، کاملا مشهوده و بعد از امتحان کردنش، بعید نیست که دیگه دلتون نخواد پاستای آماده بخورید! حالا «کافه و پیتزریای ابژه» گلچینی از این پاستاها رو در منوش دیده؛ مثلا پاستای میت‌بال، پاستای آلفردو و پاستا پستو گیاهی که برای گیاهخواران می‌تونه آپشن مناسبی باشه.

بعد از اون، انواع و اقسام پیتزای ناپولیتن، ساندویچ مرغ با نان چاپاتا، برگر و مینی‌تست وجود داره که این آخری در کنار گلت بادام و نان هزارلا با سیب و دارچین (که شیرینی‌هایی هستن که توسط خود ابژه پخت می‌شن)، پیشنهاد ابژه برای صرف صبحونه‌ست.دکور بوهمین و رنگ‌های گرم کافه هم یه چیز دیگه‌ایه که باعث می‌شه ابژه، فضای دنج و مناسبی برای وقت گذروندن با دوستان یا بیرون رفتن با مامان باشه 🙂

رستوران آ.اس.پ در شمشک

رستوران آ.اس.پ شمشک

این آ.اس.پ رو با اون آ.اس.پ اشتباه نگیرید 🙂

«رستوران آ.اس.پ» بخشی از مجتمع مسکونی ورزشی آ.اس.پ در شمشک، پاتوق اسکی‌بازها و خانواده‌ی شاه در دهه‌ی ۵۰ بود که بعد از انقلاب ۵۷، دیگه برو و بیایی نداشت. تیم تازه‌ای که حدود ۲ سال پیش این فضا رو در اختیار گرفت، مبلمان و کف‌پوش‌ها و شومینه و خلاصه همه چیز اینجا رو عین قبل، حفظ کرده و همین، شده بستر ساخت خاطرات تازه در این رستوران ییلاقی تهران.

شنیتسل مرغ، معروف‌ترین غذای آ.اس.پ هست که با کوکای شیشه‌ای، سالاد اسفناج و پوره‌ی سیب‌زمینی، ترکیب خوش‌طعمی از آب درمی‌آد. به غیر از اون، می‌تونیم به تاکوی گوشت، برگر مرغ سوخاری با سس بادوم‌زمینی، برگر چهارپنیر و حمص اشاره کنیم که در نهایت با یک فنجون قهوه و دسر روز، جفت می‌شه و یک وعده‌ی به‌یادموندنی رو برای شام خانوادگی، گردهمایی دوستانه یا یک قرار دوتایی دنج می‌سازه.برای گیاهخواران هم علاوه بر حمص، وجی‌برگر و ساندویچ بادمجان با نون چاپاتا موجوده که می‌تونه روزشون رو بسازه.

رستوران هرو بیسترو در محله‌ی بهار، مفتح

هِرو بیسترو

فضای ساده و راحت ولی مدرن و آراسته‌ی «هرو بیسترو» اون رو با کافه‌هایی که در همسایگی‌ و دیواربه‌دیوارش قرار داره، متمایز می‌کنه. این و البته قابلیت سفارش دادن یک غذای خاص از چند روز پیش

منوی خوراک‌های هرو بیسترو، جمع‌وجوره اما امکان امتحان کردن غذاهای متنوع رو بهتون می‌ده؛ از قارچ کره‌ای و سالاد بیف روکولا تا پاستای کاربونارا، پنینی مرغ با سس ریحان و پارمزان، برگر چدار و استیک و البته یک سری آپشن املت‌محور برای صبحونه. هرو بیسترو روی بخش نوشیدنی‌ها هم حسابی تمرکز کرده و قهوه‌های دمی موج سوم و کلی دمنوش و ماکتیل و شیک رو هم در منو لحاظ کرده.روی هم رفته برای یک قرار کاری سه، چهار نفره، کار با لپ‌تاپ و گفت‌وگو با دوستان نزدیک، هرو بیسترو فضای مناسبی ساخته.

این لیست مدام بروزرسانی می‌شه…

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما