پنیر تبریز، گردو و سبزی در صبحانه‌سرای ایرانی دنجه در کریمخان

«لطفا به ما بگویید تخم مرغتان چگونه طبخ شود؛ هم‌نخورده، شُل یا ته‌دیگی.»

در بین فضاهای نوبر شهر، این ادبیات رو فقط در «صبحانه‌سرای دنجه» می‌شه پیدا کرد!

دنجه نه کافه‌ست و نه رستوران. همون لفظی که خودشون استفاده کرده‌ان، دقیق‌ترینه؛ صبحانه‌سرا. فضایی که فقط صبح تا ظهر بازه، صبحونه‌ی خوشمزه و به‌صرفه می‌ده دست مردم و لاغیر.

صبحانه‌ی ایرانی؛ ستاره‌ی این نمایش!

منوی دنجه رو که با هم بخونیم، همه‌ی خوراکی‌ها به چشممون آشنا می‌آد. برخلاف اکثر کافه‌های صبحانه‌دار تهران، اینجا خبری از پنکیک و کِرِپ و صبحانه‌ی انگلیسی نیست؛ فقط صبحونه‌ی اصل و اصیل ایرونی. املت و نیمرو، نون و پنیر و گردو، چای شیرین سماوری، کره‌ای که روش عسل ریخته شده، پنیر تبریز با تربچه. انگار داریم یکی از اون صبح‌های خنک و تر و تازه‌ی سفرهای عیدانه به شمال رو تجربه می‌کنیم.

چیدمان و فضا

پیاده‌گردهای تیزبین، که شاخک‌هاشون برای پیدا کردن خونه‌های قدیمی تهران تیزِ تیزه، درگاهی سبز رنگ ساختمون پلاک ۲۵۰ رو بین مغازه‌های تجهیزات اداری، در لحظه تشخیص می‌دن. ورودی این ساختمون قدیمی با قالی ایرونی، یک لوستر چند شاخه و چندتا گلدون، صفا و نشاط خوبی پیدا کرده و چاره‌ای جز کنجکاوی کردن نمی‌ذاره.

میز و صندلی‌های چوبی، پشت‌دری‌، ظروف گل‌سرخی، پنکه‌ی گردون، آباژور با کلاهک ریش‌ریشی… دنجه از نظر اسباب و اثاثیه، یک خونه‌ی کلاسیک و البته نقلیِ ایرانیه.

از نظر اخلاق و منش میزبانان هم خود آقا مهدی، صاحب دنجه، دقیقا مصداق اون مهمون‌نوازی ایرانیه و چنان خلق‌وخوی مشتی و باصفایی داره که آدم حظ می‌کنه!

سر جمع؛ از اون جاهایی که باید حتما یه سر رفت!

اگر دوست و آشنایی از خارج اومده و شما قراره در شهر بگردونیدش، دنجه می‌تونه انتخاب خوبی برای شروع یک روز پر از گردش و ماجراجویی باشه. علاوه بر این، اگه محل کارتون سمت و سوی کریمخانه، قیمت‌های اقتصادی دنجه این اجازه رو می‌ده که بعضی روزها که وقت نمی‌کنید در خونه صبحونه حاضر کنید، این وعده‌ی مهم رو از دست ندید.


نشونی صبحانه‌سرای دنجه در تهران: کریمخان، ابتدای خیابون ایرانشهر، پلاک ۲۵۰

ساعت کاری صبحانه‌سرای دنجه: شنبه تا چهارشنبه از ۶ صبح تا ۱۲ ظهر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۲ بعدازظهر – جمعه‌ها تعطیل

نشونی صفحه‌ی صبحانه‌سرای دنجه در اینستاگرام: @denjeh

برای دیدن کامل فهرست خوراکی‌های صبحانه‌سرای دنجه به همراه قیمت، می‌تونید به منوی آنلاینشون سر بزنید: denjeh.com

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

1 Comment

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما