/

فارم فود زون (فود مارکت آوا)

فارم فود زون، فود مارکت آوا، فودکورت مرکز خرید آواسنتر

همهمه‌ی آدم‌های با صدای موسیقی جَز قاطی شده، از هر سویی، رایحه‌ی غذایی به مشام می‌رسه و بشقاب‌های غذا، تند و تند روی پیشخوان قرار می‌گیره. اینجا؛ «فارم فود زون» در مرکز خرید آوا سنتر یا آوا پلت هست که پیاده‌ای‌ها، این نقطه از شهر رو خوب می‌شناسن؛ به خصوص از فستیوال عید ۱۴۰۱ پیاده و اون جشن و شادی آخرین پنجشنبه‌ی سال…

تصویر زبونه کشیدن آتیش از توی تابه، آدم رو یاد انیمیشن «موش سرآشپز» می‌اندازه! فلزهای براق وسایل آشپزخونه و کلاه‌های سفید آشپزها، از تصویرهای تمیز دیگه‌ایه که توی ذهنمون با این کارتون پیوند خورده. آشپزخونه‌ی فودکورت مرکز خرید آوا پلتفرم همچنین شمایلی داره. ‌

حتما شما هم موافقید که از ویژگی‌های کلیدی یک فودکورت‌ خوب، تنوع انتخاب‌هاست. در فارم فود زون، شما می‌تونید از بین پیتزا، غذای گریل شده، برگر، پاستای دست‌ساز و انواع سالاد، انتخاب کنید. البته تا یه دور توی فارم فود زون بزنید، احتمالا تصمیم اولیه‌تون چند بار رنگ عوض می‌کنه!

فضا و دکوراسیون فارم فود زون، فود مارکت آوا، فودکورت مرکز خرید آواسنتر

پیش‌غذاهای معمول مثل نان سیر، یکی، دو نوع سوپ و سیب‌زمینی سرخ شده در منوی فارم فود زون دیده می‌شه؛ همینطور انواع سالاد مثل سالاد آنتروکوت (کاهوی فرانسوی با مغز گردو و یک سس مخصوص)، سالاد چیکن باربکیو و سالاد اسپرینگ (با کاهوی فرانسوی، پنیر کبابی، بادام زمینی، کلم بروکلی و جوانه‌ی گندم).

بعد از استارترها و سالادها، ساندویچ‌های فارم رو داریم؛ مثل ساندویچ فیلادلفیا (استیک گوشت)، ساندویچ چیکن فاهیتا (سینه‌ی مرغ گریل شده با مخلفات) و ساندویچ استیک با پنیر موتزارلا.

بخش جالب بعدی در منوی فود مارکت، بشقاب‌ها بود؛ مثل بشقاب استیک مدالیون، مرغ گریل، مرغ جامائیکایی که با یک سس مخصوص و سبزیجات گریل شده همراهه و بشقاب سوسیس کاری یا «کاری وورست».یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های فارم، مشخصا پیتزاست. هم پیتزای ناپولیتن ایتالیایی و هم پیتزای آمریکایی که بیشتر باهاش آشنا هستیم، در این منو دیده می‌شه.

علاوه بر بخش فودکورت، یک سری رستوران‌ها و کافه‌های مجزا هم در طبقه‌ی منفی ۲، یعنی همونجایی که فودکورت هست هم فعالن. مثل کافه‌بیکری «روستار» با قهوه و شیرینی‌های تازه و نان خمیر ترش، رستوران سوشی «ساکورا»، سالاد بار «سبد»، غذای چینی معروف «تی‌بی‌آی»، کارگاه بستنی ایتالیایی «جلاتو» و شکلات دست‌ساز «ارکید» که در کنار هم، فود مارکت آوا رو به یکی از کامل‌ترین هاب‌های غذا و آشپزی در تهران تبدیل می‌کنن.

برگردیم سراغ فارم فود زون.در آوا پلت زیاد می‌بینید که جعبه‌های سبزیجات و بسته‌های مواد اولیه، از پارکینگ به فودکورت منتقل می‌شن و همین، نشون می‌ده که قرار نیست پای مواد منجمد و غیر تازه به بشقابتون باز بشه. این خصوصیت درباره‌ی بخش Fresh Pasta یا پاستای دست‌ساز، به وضوح قابل مشاهده‌ست.

انتخاب‌های مواد غذایی برای پاستای دست‌ساز یا فرش پاستا در فارم فود زون

حالا ممکنه براتون سوال بشه که Fresh Pasta با اونی که خودمون توی خونه درست می‌کنیم، چه فرقی داره؟

در قسمت فرِش پاستا در فارم فود زون، دایره‌های نرم و یکدست خمیرهای رنگارنگ پاستا، به صف منتظرن تا بعد از سفارش از دستگاه پاستاساز رد بشن، به‌صورت باریکه و رشته دربیان و برن تو قابلمه تا پختشون خیلی سریع اتفاق بیفته. ‌در نهایت هم توی ماهیتابه کنار سبزیجات تازه و گوشت، تبدیل به یک وعده غذایی عالی بشن. کل فرآیند پخت بسیار سریعه و غذا، از این تازه‌تر نمی‌شه.

اندازه‌ی وعده (Portion) غذاها در فارم، یه نکته‌ی خیلی رضایت‌بخش درباره‌ی این فودکورته. به تناسب هر غذا، اندازه‌ی خوب و سیرکننده‌ای از مواد مختلف توی بشقاب هست و در نهایت نه سنگین می‌شید، نه بعد از غذا، دنبال تنقلات و خرت و پرت می‌گردید.

توی پایتخت، کمبود جا، چه جای آدمیزاد و چه جای پارک، همیشه مسئله‌ست. فارم فود زون انقدر جادار و البته سریع هست که توی شلوغ‌ترین شب‌های تعطیل هم خیلی منتظرتون نذاره. حالا اگه پیش بیاد که صبر کنید، فضا و طراحی فارم فود زون اونقدر متفاوت و جذاب هست که تا حاضر شدن سفارش، کمی سرتون رو گرم کنه؛ چرا که فارم زون هیچ شباهتی به اون تصویر دریای میز و صندلی‌های پلاستیکی که مشخصه‌ی اکثر فودکورت‌هاست، نداره.

فارم فود زون، فود مارکت آوا، فودکورت مرکز خرید آواسنتر
قابلیت سفارش آنلاین از فودکورت آواسنتر (فارم فود زون)

در نهایت باید بهتون بگیم که غذاهای هر بخش از فارم فود زون هیچ دست‌کم از بهترین رستوران‌های شهر نداره. فارم فود زون در مرکز خرید آوا پلت، با فضای پویا و انتخاب‌های فراوون برای غذا، یکی از باکیفیت‌ترین فودکورت‌های شهره و نه فقط موقع خرید کردن در آواسنتر، بلکه برای تمام زمان‌ها، می‌تونید به عنوان یک مرکز عالی برای انواع غذاها، با خیال راحت روش حساب کنید.


‌نشونی صفحه‌ی فود مارکت مرکز خرید آواسنتر (فارم فود زون) در اینستاگرام: @farm.foodzone 

نشونی فارم فود زون در تهران: اقدسیه، خیابان موحد دانش، مجتمع تجاری آواسنتر، طبقه‌ی منفی۲ 

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما