/

پیتزریا زون ۸۷

پیتزریا زون ۸۷

بین ساختمون‌های اداری ریز و درشت قلب اداری یا downtown تهران، کمتر پیش می‌آد که به جز کیترینگ‌ها و تهیه غذاهایی که نشونه‌شون دیگ‌های بزرگ و بوی قرمه‌سبزیه، غذافروشی دیگری به چشممون بخوره. البته اگه خوب توی خیابون‌های منشعب از تخت طاووس بگردیم، به یک پیتزریای کاردست می‌رسیم؛ یعنی «زون ۸۷».

مونا صادقی، سرآشپز جوون زون، تا قبل از اینکه رسما حرفه‌ی آشپزی رو در پیش بگیره، تجارب متنوعی داشته؛ از کارهای دستی سنگین تا تهیه‌ی فینگرفود. بالاخره بعد از یک دهه‌ آشپزی در شماری از باکیفیت‌ترین آشپزخونه‌های شهر، اون بالاخره فضایی رو در شهر از آن خودش می‌کنه و از تابستون ۱۴۰۱، رسما مشغول آشپزخونه‌ی خودش می‌شه.

زون ۸۷ تمرکزش رو روی پخت پیتزای ناپولیتن گذاشته و در منوش، ۹ نوع پیتزای تخصصی به چشم می‌خوره. در کنار نون سیر مخصوص و ۴ مدل ساندویچ، این پیتزریا داره کار رو به صورت گزینشی می‌بره جلو و فقط گلچینی از بهترین طعم‌ها و ترکیب‌ها رو ارائه می‌ده.

اگر رژیم غذایی گیاهخواری رو در پیش گرفته باشید و از دسته‌ای باشید که همچنان پنیر رو در وعده‌هاش نگه داشته، منوی زون ۸۷ چند انتخاب براتون روی میز گذاشته. بیایید به این انتخاب‌ها نگاهی بندازیم:

پیتزای بیانکا، متشکل از پنیر پارمزان و موتزارلا به ریحون

پیتزای سبزیجات، متشکل از پنیر موتزارلا و بلوچیز، ذرت، کدو، بادمجون و اسفناج

پیتزای مارگاریتا، متشکل از سس ناپولی (شامل سبزیجات و چاشنی‌ها)، پنیر پارمزان و موتزارلا

پیتزای مارینارا، متشکل از سس ناپولی و ریحون

ساندویچ گیاهی، متشکل از پنیر موتزارلا و پارمزان، سبزیِ روکولا و گوجه فرنگی

ساندویچ سبزیجات، متشکل از کدو، بادمجون، اسفناج و گیاه روکولا

پیتزای مرغ و اسفناج، میت‌بال و بوقلمون این فهرست غذا رو تکمیل می‌کنه.

کجا چیزکیک سن سباستین بخوریم؟

یک جاذبه‌ی بامزه‌ی زون، سرگرمی کوچیکی هست که تا آماده شدن سفارشتون، می‌تونید باهاش مشغول شید؛ اون هم یک صفحه‌ی آهنربایی با مگنت‌های کوچیک قرمز رنگه که شکل الفبا و عددها رو داره و می‌شه باهاش یک کلمه یا جمله نوشت. تا یک‌کم فکر کنید چه عبارتی می‌تونه بامزه باشه، غذاتون حاضره!

پیتزا و قهوه یکی از اون ترکیب‌های دبشه. زون ۸۷ یک مدل دسر هم داره؛ چیزکیک لطیف «سن سباستین» که می‌شه با قهوه‌ی دمی، ازش لذت برد. حالا چیزکیک سن سباستین چه مدلیه؟

این دسر، یه جورهایی نسخه‌ی بدون Crust چیزکیک نیویورکیه که باهاش آشنایی داریم. به چیزکیک سن‌سباستین، Buque Burnt Chessecake هم می‌گن؛ علتش هم رویه‌ی قهوه‌ای-طلایی تیره‌اش هست که با اون شناخته می‌شه. این، دسریه که بدون شوخی، ضروریه که امتحان کنید 🙂

پیتزریا زون ۸۷

درباره‌ی فضای پیتزریا، لازمه بگیم که از میز و صندلی‌های یک‌شکل و همیشگی خبری نیست. پیتزاهای زون رو یا می‌تونید به صورت بیرون‌بر تهیه کنید و توی خونه یا روی صندوق عقب ماشین میل کنید، یا اینکه می‌تونید از میزهای بلند بیرون مغازه استفاده کنید، پشتشون بایستید و لذت ببرید!


نشونی پیتزریا زون ۸۷ در تهران: خیا‌بون مطهری، خیابون علی‌اکبری، روبروی شهروند، نبش کوچه‌ی شمشیرپناه، پلاک ۸۷

ساعت کاری پیتزریا زون ۸۷: همه روزه از ۶ عصر تا ۱۲ شب

برای دیدن منوی کامل زون، می‌تونید به وبسایتشون سر بزنید: /www.kitchenzone.ir

نشونی صفحه‌‎ی پیتزریا زون ۸۷ در اینستاگرام: @zone.87

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما