کافه و برشته‌کاری هیگر در دزاشیب

تهران در تابستون ۱۴۰۱، فضا و مغازه‌ و کافه‌ی نوبر و جدید کم نداشت. «کافه و برشته‌کاری هیگر» در دزاشیب، یکی از اون جاهاست.

فضا و چیدمان

حتی قبل از ورود به کافه، طراحی داخلی مینیمال، نورپردازی زیبا و استفاده از رنگ آبی به عنوان آکسان (یا Accent؛ اشاره به رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی، جلب توجه می‌کنن و یکنواختی رو برهم می‌زنن)، چشم آدم رو می‌گیره.

مشخصه که روی طراحی کافه حسابی فکر شده. غالب المان‌های کافه، مونوکروم و از یک طیف رنگی هستن و در این پس‌زمینه، رنگ آبیِ کف‌پوش، برخی ظروف و تک‌وتوک صندلی‌ها، کاملا به چشم می‌آد.

کافه‌گردهای باتجربه و کهنه‌کار، زمانی رو به یاد می‌آرن که یکی از ویژگی‌های اصلی کافه‌ها، پرده‌های کشیده، مبلمان تیره و سر جمع، تاریک بودنشون بود؛ انگار که برای کنار هم نشستن و گذروندن ساعتی به گفت‌وگو، لازم بود از دید هزار و یک جور آدم، پنهون شد. اما هیگر با سقف بلند، پنجره‌ی تمام قد، دیوارهای روشن و میز و صندلی‌هایی که بیرون چیده، این کنار هم بودن رو جشن می‌گیره؛ برای همینه که اگر دنبال کافه برای دورهمی و قرار دوستانه بودید، هیگر می‌تونه یک انتخاب جذاب و جدید باشه.

صندلی‌های راحت کافه، وجود پریز برق کنار مبل‌ها و فضای بزرگ، همه و همه به یک امر اشاره می‌کنه؛ مناسب بودن هیگر برای کار و مطالعه. پس به نظر می‌رسه که هیگر، جدیدترین عضو کافه‌های مناسب کار با لپ‌تاپ باشه!

قهوه و بار نوشیدنی؛ از قهوه‌های دمی نسل سوم تا آبمیوه‌های طبیعی

وقتی با تیم کافه صحبت می‌کردیم، متوجه شدیم که هیگر روی دون قهوه‌ی مورد استفاده‌اش و خاستگاه اون، حساسیت زیادی به خرج می‌ده. اتیوپی، لائوس، پرو و تانزانیا، خاستگاه‌های قهوه‌های این کافه رو تشکیل می‌دن.

هیگر در کنار کافه بودن، یک برشته‌کاری (رُستری) هم هست. اگر شما علاوه بر کافه‌گردی، در دم‌آوری قهوه در خونه هم دستی بر آتش دارید، شاید دوست داشته باشید یکی از بسته‌های دون قهوه‌ی برشته شده‌ی هیگر رو هم امتحان کنید.

اگر اهل قهوه‌های نسل سوم هستید، هیگر با چند مدل قهوه دمی (V60 و کُلدبرو/Cold Brew) می‌تونه ازتون پذیرایی کنه.

از قهوه که بگذریم – البته اگر بشه بحثش رو زمین گذاشت! – به بار نوشیدنی‌های خنک هیگر می‌رسیم. اسموتی‌ها، آب‌میوه‌ها و ماکتل‌های تروتازه در منوی هیگر می‌درخشن؛ نوشیدنی‌هایی که احتمالا بعد از ورزش یا به طور کلی در فصول گرم، حسابی می‌چسبن.

پیشنهادات صبحانه و شیرینی‌ها؛ گلچین شده و جذاب

بعد از بررسی ویترین کیک و شیرینی‌های دست‌ساز هیگر، به نظرمون رسید که می‌شه به کیفیت شیرینی‌های اینجا اطمینان کرد. مثلا شاید کنار لاته‌ی همیشگی، یک تارت شکلات و کارامل که درش شکلات بلژیکی استفاده شده، انتخاب خوبی باشه.
هر کدوم از این شیرینی‌ها می‌تونن برای یک پیشنهاد صبحونه‌ی خوب‌ باشن، البته این در صورتیه که خود انتخاب‌های صبحونه‌ی هیگر رو زمین بذاریم که بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر قابل سفارش دادن هستن.

وافل، مافین انگلیسی، پودینگ نمکی و کاسه‌ی سلامت وگان در منوی صبحونه‌ی هیگر دیده می‌شن و باید بگیم که سلکشن خاص و متمایزی رو انجام داده‌ان.

غذاهای اصلی؛ مقصدی جالب توجه برای گیاهخوارها

بعد از بررسی دقیق منو، به نظرمون رسید که اگر خودتون وجترین هستید یا دوست گیاهخواری دارید که همیشه موقع سفارش دادن در کافه و رستوران‌ها، به مشکلِ در نظر نگرفتن آپشن مخصوص گیاهخواران برمی‌خوره، هیگر براش جای نسبتا مناسبیه؛ چرا که در منوی غذاهای اصلی، چشممون به پاستا و پنینی وجترین خورد. علاوه بر اون، در بخش پیش‌غذا هم به یک سری سالاد و سیب‌زمینی و دیپ جذاب برخوردیم که اون‌ها هم می‌تونن انتخاب مناسبی برای افراد گیاهخوار باشن.

سر جمع؛ یک کافه‌ی همه‌کاره!

سر جمع، باید بگیم که کافه هیگر نیاوران، جای باکیفیتی برای امتحان کردنه که فضای مدرن و زیبایی داره. اگر دنبال یک فنجون قهوه‌ی خوب یا خرید دون قهوه هستید، برای یک قرار صبحونه دنبال جایی می‌گردید که به املت و صبحانه‌ی انگلیسی اکتفا نکرده باشه، طالب خوراکی‌های سالم و متناسب با رژیم‌های غذایی متفاوت هستید، دوست دارید یه جا بشینید و کارهاتون رو پیش ببرید یا مسئول پیدا کردن جا برای قرار دوستانه‌ای هستید، به هیگر یک سر بزنید.


نشونی کافه هیگر در تهران: خیابون دزاشیب، خیابون علیرضا افشار، پلاک ۱۰

ساعت کاری کافه هیگر: همه‌روزه از ۸ صبح تا ۱۰ شب

منوی آنلاین کافه هیگر: higercoffeeroasters.com

نشونی صفحه‎‌ی کافه و برشته‌کاری هیگر در اینستاگرام: @higer.coffeeroasters


پی‌نوشت: در زمان نوشتن این گزارش (شهریور ۱۴۰۱)، منوی کافه هیگر که یک جای تازه باز شده و نوبر هست، محدود، اما غیرتکراری بوده؛ پس موقع سر زدن به هیگر، این نکته رو در ذهن داشته باشید.

این گزارش با تغییرات منو، بروزرسانی خواهد شد.

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما