لاته آرت

برای خیلی از افراد، قهوه فقط یک نوشیدنی نیست که هر از چند گاهی موقع بیرون رفتن با دوستان نوشیده بشه، بلکه بخشی از سبک زندگیه. به تناسب این نیاز هم، کافه‌ها و برشته‌کاری‌هایی هستن که به صورت تخصصی قهوه ارائه می‌دن و برای خودشون، پاتوق شده‌ان. «کافه بوتیک موآ» یکی از همون فضاهای تخصصیه.

موآ یک برند قهوه‌ی نیوزیلندی-ایرانیه که تقریبا ۵ ساله به کار مشغوله و احتمالش هست که اون نشون قو که روی بسته‌هاشون هست رو توی کافه‌های دیگه دیده باشید، چرا که موآ هم مثل بن‌مانو، امکان، آن‌وآن، چکاد و خیلی نام‌های دیگه، تامین‌کننده‌ی قهوه‌ی کافه‌هاست.

موآ فعالیت در فضای فیزیکی رو با یک مغازه‌ی کوچک و شیک، نبش یکی از خیابون‌های منشعب از عباس‌آباد شروع کرد و اونجا، شعبه‌ی اولش بود. کمی بعدتر هم، شعبه‌ی دوم موآ در جردن راه افتاد. هر دو شعبه جمع‌وجور، مینیمال، بیرون‌بر و به قولی، to the point هستن و در منطقه‌های تجاری و پرتردد شهر واقع شده‌ان؛ دو نقطه‌ی سفید و روشن در شهر، که با یکی یک تابلوی نقاشی، دکور شده.

حالا این واقع شدن در محله‌های اداری شهر، باعث چی می‌شه؟ اول از همه، سحرخیز بودن کافه؛ چون نمی‌شه قصد کنی قبل رسیدن به محل کار یک لیوان قهوه بگیری و کافه‌ی موردنظر، تازه ۱۰ صبح کرکره‌ها رو بزنه بالا! موآ از ۶:۳۰ صبح سفارش می‌گیره و خب، خیلی کار آدم رو راه می‌اندازه.

موآ در هر دو شعبه‌اش علاوه بر نوشیدنی، دون قهوه و قهوه‌ی آسیاب شده از خطوط مختلف رو، به همراه قهوه‌ی اسپشالتی به فروش می‌رسونه. تمامی اطلاعات قهوه‌ای که می‌خرید، یا در واقع شناسنامه‌ی قهوه روی بسته موجوده؛ نام و منطقه‌ی مزرعه، روش فرآوری و طعم حسی (Taste Notes) قهوه روش درج شده و شما همه‌ی اطلاعات مورد نیازتون رو یک جا می‌بینید. علاوه بر اون داخل شعبه‌ی جردن، دم‌افزارهای گوناگون هم موجوده که می‌تونید از نزدیک بررسیشون کنید.

لازم به ذکره که قهوه‌ی تخصصی (اسپشالتی) موآ، از بهترین‌های شهره.

اگر اهل امتحان کردن جاهای تازه‌اید، قهوه‌بازِ کار درستی هستید یا دوست دارید آمار کافه‌های باکیفیت در شهر دستتون باشه، کافه بوتیک موآ رو به یاد داشته باشید.


نشونی شعبه‌ی اول بوتیک کافه‌ی موآ: خیابون بهشتی، ابتدای خیابون سرافراز، پلاک ۳۶۶

نشونی شعبه‌ی دوم بوتیک کافه‌ی موآ: خیابون ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه

ساعت کاری شعب کافه موآ: همه روزه از ۶:۳۰ صبح تا ۷ شب

نشونی صفحه‌ی کافه موآ در اینستاگرام: @moa.coffee

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما