/

آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی

پیتزای ناپولیتن بیرون‌بر از آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی شعبه‌ی سهیل در قیطریه

این روزها در رستوران‌های شهر، چه غذاییه که خیلی باب شده و جا افتاده؟ پیتزا ناپولیتن.فکر می‌کنید کدوم رستوران، آتلیه یا آشپزخونه بود که برای اولین بار این پیتزای لذیذ که باید لوله‌اش کرد و خورد رو به تهران آورد؟

پیتزا ناپولیتن در پیتزریای تخصصی
تنور هیزمی مخصوص پیتزا ناپولیتن

جواب، «آشپزخونه‌ی هارمونی» هست که «اولین پیتزای تخصصی ناپل ایتالیا» رو به تهران آورد. الان که داریم این گزارش رو می‌نویسیم، هارمونی ۴تا شعبه‌ی فعال داره که ما در مجموع به سه‌تاش سر زدیم.

سردر و تابلوی آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی در شعبه‌ی سهیل در قیطریه

گفتیم تخصصی. حالا منظورمون از تخصصی بودن چیه؟ یعنی اینکه هارمونی فقط و فقط پیتزا درست می‌کنه و مواد اولیه‌ی کارش، مثل پنیر و سس و خمیر رو خودش تولید می کنه و مثلا هر روز، پنیر موتزارلا توسط خود تیم هارمونی و به صورت دست‌ساز، حاضر می‌شه.

هارمونی در این زمینه با چند کارشناس تغذیه و صنایع‌غذایی روی نظارت بر غذا و سلامت اون کار می‌کنه، و در فرایند کنترل کیفیت شعباتش، یک تیم واحد داره که در شعبه‌ها در گردش هستن.

تهیه‌ی پیتزا ناپولیتن در آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی
تهیه‌ی پیتزا ناپولیتن در آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی

هارمونی روی اینکه پیتزاشون از نظر کیفیت و استاندارد چیزی از پیتزای ناپل کم نداشته باشه خیلی تمرکز کرده و سعی کرده از خمیر تا پوره‌ی گوجه و… رو به صورت تازه و هم‌راستا با استانداردهای انجمن پیتزای ناپل فرآوری کنه. پس می‌شه گفت که اینجا یکی از باکیفیت‌ترین آشپزخونه‌‌های شهر رو داراست.

‌شعبه‌ی اول هارمونی که تابستون ۱۴۰۰ بهش سر زدیم، شکل یک کلبه‌ی نقلی و جمع و جور رو داره و یک پیشخوان هم جلوش باز شده که اگر دیگه دلتون نتونست طاقت بیاره، همونجا بزنید به بدن. این پیرِ پیتزریاها رو می‌تونید در قیطریه پیدا کنید.

آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی، شعبه‌ی سهیل در قیطریه

دومین شعبه‌ی آشپزخونه‌ی هارمونی، در مرکز خرید گاندی واقع شده که برای خودش یک پاتوق خوب برای اهل غذاست. این شعبه اونطور که گفتیم، تمرکزش رو منحصرا روی پخت پیتزا به سبک ناپولیتن گذاشته؛ پیتزاهایی که توی تنور پخته می‌شه و در کمتر از پنج دقیقه آماده‌ست.

در شعبه‌ی گاندی، یک سالن آروم و ساده برای نشستن و صرف غذا هست که به شما کمک می‌کنه تا فقط به غذاتون توجه کنید.

سالن و جای نشستن آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی در مرکز خرید گاندی
سردر و وردی آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی در مرکز خرید گاندی

سومین شعبه‌ی این آشپزخونه رو هم در محله‌ی زعفرانیه پیدا کردیم و اونجا هم بیرون‌بره. می‌تونید پیتزا رو بگیرید و با خودتون به خونه ببرید یا اینکه اگر همگی با دوستانتون باهمید، جعبه‌ی پیتزا رو بذارید روی کاپوت یا صندوق عقب و زیر چنارهای پیر زعفرانیه بزنید به بدن.

آشپزخانه‌ی پیتزافروشی هارمونی در زعفرانیه
فضای سرو غذا و نشستن پیتزریای تخصصی هارمونی شعبه‌ی زعفرانیه
سرو قهوه در شعب آشپزخانه‌ی هارمونی
در شعب مختلف هارمونی، چند جور قهوه هم سرو می‌شه. اسپرسو و آمریکانو بعد از پیتزا بی‌نظیره و شاید براتون جالب باشه بدونید که این ترکیب پیتزا و قهوه در تهران، یک ژانری شده برای خودش و هارمونی تنها جایی نیست که این ترکیب باحال رو پیشنهاد می‌کنه.
پیتزای ناپولیتن

میون انتخاب‌های موجود در منوی آشپزخونه‌ی هارمونی که به طور کلی شامل ۱۸ جور پیتزا و ۳ مدل پیش‌غذا بر پایه‌ی نان هست (نان سیر، زیتون و روسو)، پیتزای «مارینارا» یک مورد مخصوص پیروان سبک زندگی وگان هست که متشکل از پوره‌ی گوجه، سیر، ریحان و اورگانو هست که می‌شه گفت پونه‌ی کوهیه.

بوقلمون و پنیر خامه‌ای، استیک و پستو، بیکن و قارچ، بادمجان و پارمزان، چهارپنیر و پیتزای فیوکو (با بلوچیز، پوره‌ی سیب‌زمینی و بیکن)، چند مورد دیگه از آپشن‌های شما در هارمونی هستن.

راستی! اگر براتون سواله که: «چرا اون لبه‌های پیتزا سوخته یا خمیرش ضخیمه؟» باید بگیم که مدل پیتزا ناپولیتن اینطوریه، یعنی لبه‌ی خمیر، ترد و پفکی می‌شه و اون نقاط سیاه سوختگی نیست، بلکه نقاط کاراملی شده‌ی خمیره و مزه‌ی سوختگی نمی‌ده.

علت لکه‌های سیاه‌رنگ و سوختگی روی پیتزا ناپولیتن چیست؟

اگر زمانی پیش اومد که هوس یه پیتزای ایتالیایی درجه یک کردید، آشپزخونه‌ی هارمونی راست کارتونه.

نشونی صفحه‌ی آشپزخونه‌ی هارمونی در اینستاگرام: @harmony_italian_kitchen

نشونی آشپزخونه‌ی هارمونی، شعبه‌ی زعفرانیه در تهران: زعفرانیه، خیابون اکبری، خیابون مرادی، پلاک۲

‌نشونی آشپزخونه‌ی هارمونی، شعبه‌ی گاندی در تهران: خیابان گاندی جنوبی، نبش كوچه چهارم، مركز خريد گاندی، طبقه همكف پلاک ٩

‌ساعات کار آشپزخونه‌ی هارمونی، شعب سهیل، گاندی و زعفرانیه : شنبه تا چهارشنبه از ۷:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱ ظهر تا ۴ بعدازظهر و از ساعت ۷:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

پیتزای بیرون‌بر از آشپزخانه‌ی ایتالیایی هارمونی

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما