رستوران اوستریا تهران در مرکز خرید مارکیز سنتر در سعادت‌آباد تهران

اگر فرانسه رو به بیستروها، و آمریکا رو به داینرها می‌شناسن، ایتالیا هم ‌به اوستریاهاش معروفه؛ نوعی غذاخوری که تمرکزش روی صمیمیت و معاشرته و بیشتر از اینکه پر زرق‌وبرق باشه، آسوده و Casual هست.

فضای رستوران اوستریا تهران در مرکز خرید مارکیز سنتر در سعادت‌آباد
فضای رستوران اوستریا تهران در مرکز خرید مارکیز سنتر در سعادت‌آباد

«اوستریا تهران» از فضاهای نوبر تابستون ۱۴۰۱، یه فضای متفاوته، از اون پیشنهادهای اختصاصی پیاده که توسط یک زوج خلاق تاسیس شده و قصه‌های زیادی داره برای گفتن داره.

غزل و هومن، موسس، ایده‌پرداز و میزبان‌های اینجا هستن. با نام شف هومن غریبه نیستید؛ شاید حتی دستپختش رو هم چشیده باشید؛ در رستوران جو، پیتزا پاتزا یا فودمارکت آواسنتر. می‌گن اوستریا خونه‌شونه. خونه‌ی خودشون و تک‌تک اعضای تیمشون. همه ما رو هم مهمون این خونه می‌دونن و نه مشتری. به کار بستنِ چنین زاویه‌ی دیدی، می‌تونه تجربه‌ی خوشایندی از رفتن به رستوران رو در فرد ایجاد کنه و اون رو بارها و بارها به همون فضا برگردونه.

وارد اوستریا تهران که شدیم، بچه‌های اوستریا، خودشون رو به ما معرفی کردن که تا ما میزبانمون رو بشناسیم و اینجا برای ما هم حس خونه رو داشته باشه. غزل که جنرال منیجر اوستریاست و به صورت تخصصی در زمینه‌ی منابع انسانی و مارکتینگ در صنعت آشپزی (Culinary) مطالعه و کار کرده، در ایجاد حس و حال کلی اوستریا و پذیرایی از مهمانان، نقش پررنگی داشته.

شف هومن و غزل یک‌کلام؛ سرآشپز و جنرال منیجر رستوران اوستریا در مارکیز سنتر

توی اوستریا تهران، هر خوراکی رو که تجربه می‌کنید، کاملا دست‌ساز هست. از نون و شیرینی بگیر، تا سیروپ قهوه‌ها، بستنی، شیر‌ نارگیل و شیر بادوم. خبری از مواد اولیه‌ی از پیش آماده شده و صنعتی، نگه‌دارنده و رنگ‌های شیمیایی هم نیست و این، یکی از اون چیزهاییه که اوستریا رو متمایز و تجربه‌اش رو خاص می‌کنه.

فضای رستوران اوستریا تهران در مرکز خرید مارکیز سنتر در سعادت‌آباد

در اوستریا تهران روی همه‌ی جزییات کار شده؛ از هماهنگی پالت رنگی مبلمان و دیوارها، تا گل‌های تازه که هر روز روی میزها چیده می‌شه و نوشیدنی‌ها و بشقاب‌ها که با ظرافت و در لحظه‌ آماده می‌شن. یه چیز دیگه که در این جزییات توجه ما رو جلب کرد، موسیقی خوب اوستریا بود. لیست آهنگ‌ها کاملا در تناسب با فضا قرار داشت. حقیقتا چند بار شده که قصد داشته باشید با پارتنرتون بیرون غذا بخورید، ولی صدای بلند آهنگ نذاره صدا به صدا برسه؟

بریم سراغ غذای اوستریا

وقتی دوست دارید در یک رستوران، بنشینید، با آرامش غذاتون رو مزه‌مزه کنید، از بودن در فضایی که بادقت طراحی و فرنیش شده لذت ببرید و با همراهتون زمان بگذرونید، طبیعیه که از پیش‌غذا کار رو شروع کنید و غذای اصلی رو بذارید برای بعدتر. در اوستریا می‌تونید با سیب‌زمینی هزارلایه، بروسکتا، سالاد انبه و مرغ یا بشقاب قارچ، فرآیند غذا خوردن رو از سر بگیرید.

صرف سالاد انبه و مرغ برای پیش‌غذا متشکل از کاهوی فرانسه و لیتل جم، فندق، پیاز قرمز، پنیر کوزه و سس خردل در رستوران اوستریا
سالاد انبه و مرغ
صرف بشقاب قارچ برای پیش‌غذا متشکل از انواع قارچ، ریکوتا مرکبات، سیر کانفی و پارکرهاوس در رستوران اوستریا
بشقاب قارچ

شاید دلتون بخواد اون بغل، یک نوشیدنی خنک و گوارا هم سفارش بدید؛ مثل یخ‌چای (Iced Tea) یا آیس آمریکانوی میوه‌ای.

صرف آب طالبی تازه، یک نوشیدنی خنک تابستانی در رستوران اوستریا
آب طالبی تازه
صرف سامر آیسد تی، یک نوشیدنی خنک تابستانی متشکل از گیلاس، زنجبیل و آب پرتقال در رستوران اوستریا
سامر آیسد تی

عد، زمان این می‌رسه که برید سراغ غذاهای اصلی. پاستای دست‌ساز نیوکی، ساندویچ چیکن میلانز (با نان چاپاتا، پنیر و سس مارینرا) یا پیتزای سالامی و سوسیس ایتالیایی؟ انتخاب با شماست…

بعد از غذا، دیگه نوبتی هم که باشه، نوبت دسر با قهوه‌ست. با ارادتی به ایتالیا، تیرامیسو اولین دسریه که به چشممون می‌خوره. بستنی سافت، تارت کارامل و شکلات، شکلات و پنیر ریکوتا… اوستریا سبد جالبی از دسرها رو برای ارائه، انتخاب کرده؛ شیرین و سبک. بین قهوه‌ها هم چشممون به پینات لاته (با شیر بادام، کره‌ی بادوم زمینی و دارچین)، گلدن‌لاته (با شیر نارگیل، زردچوبه و زنجبیل) و لاته پسته‌زعفران افتاد که می‌تونه ماجراجویی خوبی بین قهوه‌های روزانه‌مون باشه.

دسر تارت کارامل و شکلات در رستوران اوستریا
تارت کارامل و شکلات، آمریکانو و بیسکاتی
پیتزاهای تک اسلایسی در رستوران اوستریا
پیتزای تک اسلایسی
پیتزا ساسج ایرانی در رستوران اوستریا
پیتزا ساسج ایرانی

نکته‌ی دیگه‌ای که درباره‌ی اوستریا گفتنیه، اندازه‌ی مناسب وعده‌ها (Portion) هستش. همه‌‌ی غذاها در اندازه‌‌ی یک نفره درست می‌شن، که هرکسی برای یک وعده بتونه از یک پیش‌غذا، غذا و دسر لذت ببره. اینطوری هم غذایی حیف نمی‌شه، هم شما می‌تونید از امتحان کردن طعم‌های بیشتری لذت ببرید و در کنارش، تناسب قیمتی خوبی هم برقرار می‌شه.

‌علاوه بر میزهای دو نفره و چهار نفره، اوستریا ۲ تا میز اجتماعی هم داره؛ یکی روی بالکن (با سقف متحرک) و دیگری در سالن. این، باعث می‌شه اوستریا در ساعات روز، فضای مطبوع و دلنشینی برای کار کردن باشه.

میز اجتماعی، مناسب کار با لپ‌تاپ در رستوران اوستریا
میز اجتماعی، مناسب کار با لپ‌تاپ
اوستریا، مناسب قرارهای دونفره
میز دونفره
میز اجتماعی، مناسب کار با لپ‌تاپ در رستوران اوستریا
میز اجتماعی، مناسب کار با لپ‌تاپ

این که اوستریا در یک مجتمع تجاری واقع شده و دارای پارکینگ اختصاصیه، یکی دیگه از نکات مثبت این رستورانه.

اگر به‌دنبال جایی برای قرارهای دونفره و دیدار اول، یه نهار جذاب با دوستان، یا جایی که حد دلخواه شما از نظر غذا و فضا و میزبانی رو دارا باشه، اوستریا تهران همون جاییه که یه پیاده‌ای باید بهش سر بزنه.

رستوران بزرگ اوستریا در مارکیز سنتر، محله‌ی سعادت‌آباد

نشونی رستوران اوستریا در تهران: سعادت آباد، ابتدای خیابون سرو شرقی، پلاک ۷۰، مجتمع تجاری مارکیز، طبقه دوم

ساعت کار اوستریا تهران: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

نشونی صفحه‌ی اوستریا تهران در اینستاگرام: @osteriatehran

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما