اگر مدت مدیدیه که همراه پیاده هستید، شانسش زیاده که «رستوران جو» یا همون «جو گریل فود» قدیم رو با پیاده شناخته باشید؛ چه بسا در سال‌هایی که از فعالیت شعبه‌های گوناگون این رستوران می‌گذره، جو پاتوق شما شده باشه و از فضاش برای کار با لپ‌تاپ، شام خانوادگی، قرار دوستانه و خلاصه گذران وقت استفاده کرده باشید.

حالا دیگه وقتش رسیده که «جو جنریشن زد» رو بشناسید؛ جدیدترین عضو خانواده‌ی جو، با فلسفه، طراحی و البته غذاهای تازه.

احتمالا سوال اولتون درباره‌ی این فضا، چراییِ نام‌گذاریش باشه. به طور کلی، افراد متولد شده در نسل‌های مشترک، از یک سری صفات اخلاقی یکسان برخوردار هستن و همین اشتراکات هست که اون‌ها رو در دسته‌ی یک نسل قرار می‌ده. از متولدین بعد از جنگ جهانی دوم یا Baby Boomers تا نسل زد یا Generation Z که به متولدین ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ میلادی گفته می‌شه، این دسته‌بندی بسیار کاربردیه. حالا خصوصیات مشترک متولدین این نسل زد چی هست؟

اراده‌ی بالا، طلب کردن آزادی، شجاعت، عجین بودن با فضای مجازی، زیر پا گذاشتن آنچه نسل‌های قبل ساخته و پرداخته‌ان و خلاصه یک جور روحیه‌ی تلاطم و خروش، از ویژگی‌های اصلی این نسل محسوب می‌شه.

حالا با این توضیحات،‌ ممکنه به ذهنتون اینطور خطور کنه که فضایی که نام «نسل زد» رو برای خودش برگزیده، فقط پذیرای متولدین دهه‌ی ۷۰ و ۸۰ شمسیه؛ اما اینطور نیست. در واقع اون چیزی که این بیستروی تازه به دنبالشه، اون ویژگی‌های متولدین این نسله که ممکنه در هر آدمی با هر سن و سالی پیدا بشه.

با این حساب، گفتنیه که طراحی فضای جو جنریشن زد، منطبق با خصوصیت‌های این نسله و یک جور پویایی و روانی خاصی در فضای دیده می‌شه. همینطور، جو جنریشن زد فکر کار با لپ‌تاپ رو کرده و وجود میزهای اجتماعی و همینطور میزهای تک‌نفره، دال بر این تفکره؛ برای وقتی که شما به اندازه‌ی یک نفر جا لازم دارید و قصدتون اینه که یک وعده غذای پرانرژی بخورید و بچسبید به درس و کار و پروژه.

البته جو جنریشن زد با وجود تفاوت‌هایی که با شعبه‌های دیگه‌ی جو در بام‌لند، زعفرانیه و شهرک غرب داره، در روح و حس و حال کلی فضا، با اون فضاها شریکه؛ مثلا به کار بردن رنگ سبز که رنگ مخصوص این رستورانه، همینطور استفاده از گیاهان و شکل و شمایل میزهای چند نفره با نیمکتی در یک طرف و صندلی‌های تک‌نفره در طرف دیگه، نشون می‌ده که این جو، همون جوست!

حالا دیگه وقتش رسیده که منوی جو زد رو اسکن کنیم و ببینیم اوضاع غذاها از چه قراره…

شما می‌تونید برای عصرونه یا یک صبحونه‌ی دلچسب روی قهوه و انتخاب‌های شیرینی جو جنریشن زد حساب کنید. همینطور برای غذا، می‌تونید از بین سالادهای متنوع مثل سالاد مرغ و گردو، سالاد کیل روکولا یا سالاد تریکولره (شامل بیبی اسفناج گردو، میوه فصلی و سس لیمو عسل) حساب کنید.

البته اگر دنبال غذای اصلی می‌گردید، پیتزاهای جو می‌تونن یک انتخاب خوب باشن. در این فضای جدید، پیتزاهای اسلایسی برای وقتی که یک غذای سنگین و حجیم مورد نظرتون نیست، تهیه و سرو می‌شن. البته که برای طرفداران پیتزای ناپولیتن هم کلی گزینه‌ی باحال در نظر گرفته شده از قبیل قارچ با روغن ترافل، بوقلمون، پنیر بوراتا و…

در مجموع، باید بگیم که برای پیاده‌گردهایی که عاشق امتحان فضاهای تازه هستن و دنبال جایی‌ان که بشه تنهایی درش نشست و به کار و صرف غذا مشغول شد، بیسترو جو جنریشن زد در قیطریه یک انتخاب دست اول و عالیه.


نشونی رستوران جو جنریشن زد در تهران: بلوار قیطریه، نبش کوچه‌ی انصاری، پلاک ۳۱

آدرس صفحه‌ی جو جنریشن زد در اینستاگرام: jo.generationz

منوی آنلاین رستوران جو جنریشن زد

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

1 Comment

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما