لوسترها، صندلی‌ها و دیوارکوب‌های حصیری، پنجره و قفسه‌های چوبی، گل‌های خشک و برگ‌های سبز بابا آدم، نشون از یه کافه به سبک بوهمین می‌ده. کافه پیتزریایی که در مجتمع پارک پرنس جا باز کرده: کافه پیتزریا ابژه.

‌ابژه فضای داخلش به سبک بوهمین طراحی شده و صبحونه، پاستا و پیتزاهای خوبی داره‌. نزدیکی‌ش به قطب کاری و اداری تهران، یعنی میدون ونک خیال آدم‌های کاری رو از بابت یه صبحونه خوب و باکیفیت قبل از شروع یه روز کاری رو راحت کرده.

منوی صبحونه‌ی اُبژه خاص و متفاوته و در واقع متشکل از چند مدل مینی‌تُست هست. آووکادو، اسکرمبلد اگ (تخم مرغ همزده) و کره‌ی بادوم زمینی، تاپینگ و محتویات تست‌های صبحونه‌ی ابژه هستن. البته شاید هم دوست داشته باشید سری به بخش کیک و شیرینی منو بزنید و گلت بادوم یا نون هزارلا رو امتحان کنید. صبحونه در ابژه هر روز از ۹ تا ۱۳ سرو میشه، صبحونه‌هایی که با توضیحاتی که دادیم میشه حدس زد که درش خوراکی‌های متفاوتی به کار رفته و طعم‌های خلاقانه‌تری ساخته.

برای دیدن سایر پیشنهادات صبحانه‌ی پیاده، فهرست کافه‌ها و رستوران‌هایی با صبحونه‌ی خوب رو یه نظر ببینید.

بار گرم اینجا شامل قهوه‌هایی از برند لِم هست، و توی بار سرد هم شربت‌هایی هستن که همه دست‌ساز ‌تازه‌ان. کوکی های شکلاتی و کیک‌های سه شیر اینجا هم توسط خودشون تهیه می‌شه. و خیالتون رو از تازگی خوراکی‌ها تو ابژه باید راحت باشه. چای و دمنوش‌هایی که توی اُبژه سرو می‌شه، در قفسه‌های خود کافه به فروش می‌رسه تا بتونید تجربه همون مزه‌ها رو توی خونه هم داشته باشید.

پیتزاهای ابژه به سبک ناپولیتن، پاستا و اسپاگتی، چند نوع سالاد  مثل سالاد نودل و گاردنز هم غذای وعده‌ها رو می‌سازن. ساندویچ‌هایی مثل چیکن توکیو، تاکینو، چیکن بری و پیش‌غذاهایی مثل حمص با نان ناپولی، نان رزماری و بادام و نان روسو هم در منوی ابژه دستتون برای انتخاب و تست طعم‌های جدید و کمیاب باز گذاشته.

همونظور که گفتیم سبک طراحی فضای کافه ابژه بوهمینه. اما بوهمین یعنی چه سبکی؟

اگه به ابژه برید متوجه می‌شید که فضای طراحی متشکل از اشیایی با پالت‌رنگی مخصوص و البته چند الگوی ساده‌ است که البته با هوشمندی کنار هم قرار گرفتند. سبک بوهمین در واقع الهام گرفته شده از لغت bohemians است. واژه‌ای که در وصف قوم یا گروهی از افراد به کار می‌رفته که به اصطلاح زندگی نامتعارفی داشتند. مثل جیپسی‌ها یا کولی‌هایی که از منطقه بوهمیا در جمهوری چک می‌اومدند. از ویژگی‌های خاص این افراد علاقه به ماجراجویی و سفره. به همین خاطر با استفاده از سبک بوهمین در خونه، حس و حال طبیعی رو هم به خونه می‌تونین بیارین.

با این توضیح کوتاه باید بگیم که قهوه و دمنوش تنها فروشی‌های ابژه نیست و اُبژه خودش رو یه کافه و فروشگاه وسایل دکوری بوهو هم می‌دونه؛ برای همین یه قفسه هم به وسایل دکوری اختصاص داده شده که می‌تونید چیزی که به دکور اتاق و خونه‌تون می‌آد رو بخرید.

اگه دلتون یه پیتزای باکیفیت یا پاستاهای متفاوت یا تجربه‌ی یه صبحونه با منوی خاص و کمیاب دارید، مقصد شما باید اُبژه باشه. ابژه با غذا و فضایی که در حوالی میدون ونک و پارک پرنس ارایه می‌ده، می‌شه اون رو بی‌برو و برگرد جزو بهترین‌های اون منطقه دونست که برای قرارهای دوستانه‌ و وقت‌گذرانی عالیه. البته حواستون باشه که ابژه‌ شنبه‌ها تعطیله.


نشونی کافه پیتزریا ابژه در تهران: اتوبان کردستان، خیابون زاینده‌رود غربی، مجتمع پارک پرنس، طبقه همکف، واحد ۱۴

نشونی صفحه‌ی کافه پیتزریا ابژه در اینستاگرام: objet.pizzeriaandcafe

ساعت کاری کافه پیتزریا ابژه: هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱شب. (ابژه شنبه‌ها تعطیل است)

تلفن کافه پیتزریا ابژه: ۸۸۰۴۲۰۷۹

شبکه‌ پیاده

پیاده، یک رسانه‌ی شهری و برای تهرانه؛ به این معنی که از اتفاق‌های شهر، فضاها و مغازه‌ها، تاریخچه و اخبار پایتخت صحبت می‌کنه و در تلاشه پیوند بین شهر با شهروندان رو قوی‌تر کنه.

نظرتون چی بود؟

Your email address will not be published.

تازه ترین گزارش ها

بهار در شیب‌های سهروردی

بزنیم به دل سهروردی که کوچه‌‌خیابون‌های پر شیب و خونه‌های دو‌سه‌طبقه‌ی ویلایی و اغذیه‌فروشی‌های نوستالژیکش ما